tisdag 12 januari 2021

Lite hemma, lite butik och fina "Kärleksvisan".


Bakom kulisserna i januari butiken pågår en febril aktivitet.
Man kan ju undra, vad gör de då...😂
Men tro mig det tar tid att städa ut julen BÅDE inne i butiken och ute i antiken.
Samtidigt pågår inköp och letande av nya varor som ska förgylla våren och sommaren.
Och nya leveranser jag beställde direkt efter jul för att ligga steget före har också hunnit komma och det ska packas upp och prisas.
Inventering och bokföring sade någon det...😅
Jo då...det ska också bockas av....
Jag kan få lätt panik av allt som ska hinnas med!

Just idag pågår även flytt av nätbutik och ny kassa så det är mycket på gång!



Dessa supervackra förstoringsglas till värmeljus/ljusstakar packade vi upp igår.
Så eleganta tycker jag och förstoringsglaset gör en sådan läcker effekt...


I helgen som gick började jag städa ut julen hemma.
Slängde ut granen i snön som föll och plockade ner all adventsbelysning, som inte bestod av vita pappstjärnor för de får stanna veckan ut. Älskar dem!


De fyller ju fönstren så himla vackert de där stora stjärnorna och med snön som bakgrund blir det bara som bäst.



Jag försöker ju så klart också fota och lägga in nyheter i webshopen...
Ett ständigt pågående jobb...😉



Fräscht och fint i butiken i nya skåpet...


Superfina snäckfat/skålar...




Just idag ligger som jag nämnde webshopen nere och vi får väl se när det blir klart och rullar igen.

Samtidigt som jag skriver detta hojtar DHL, nu kom den efterlängtade lyktan/vasen från Majas Cottage "Kärleksvisan" som är ett samarbete med Sarah Dawn Finer.
Den ska plockas upp bums, då jag vet att ni frågade efter den redan innan jul...


Den kan användas både som vas och ljuslykta.

Texten på denna är ju så vacker...
Och jag tror den betyder mycket för många...

(Vi hade tex den låten när vi gifte oss...)




Och hörrni, glöm nu inte att det är Tulpanens Dag på fredag!
Så härligt precis lagom till helgen ju!

Kram M 
💗

Inga kommentarer: