onsdag 27 januari 2021

Kontroll, sammanbrott och bit ihop.


Vintern är över oss och snön faller som bomull och bäddar in allt...

Det känns som att det gått troll i "allt" och det ena problemet hinner inte lyfta förrän nästa kommer...
Ja det är sådana tider.
Man tänker nu är det löst...
Men då kommer nästa grej och tar ens tid, ibland i timmar...
Som idag...

Flytten av nätbutik har upptagit en stor del av januari och var värre än jag räknade med.
Men så gott som det mesta ska väl vara i ordning nu...
Om jag inte missminner mig skrev jag detta för två veckor sedan också...😌
Hmmm...
Ja för er som tror det är en dans på rosor att ha nätbutik plus butik...
Det är galet mycket jobb att mecka med, speciellt när tekniska förändringar ska ske och som nu då när butiken skulle flyttas och en ny kassa installeras...
Fy, vad det varit påfrestande.
Januari har sprungit ifrån mig i alla fall. Tiden har inte varit lång...

Men...
Ni vet le och se glad ut!
Kan du se att jag i princip brutit ihop strax innan dessa bilder...
Nej, skenet bedrar vet du))😊😉

Men hörrni!
Nu har vi 50% rabatt på alla kläder, sjalar, vantar, mössor....
Löp och köp!😉
Denna grovstickade kofta är så snygg!
Hittas i nätbutiken också så klart!


Idag fick vi besök av Länsstyrelsen.
De är ute och kontrollerar alla verksamheter så att vi sköter oss i corona tider.
Alltså jag är ju sån som tänker jag gjort fel bara jag ser polisen😃, så det var faktiskt lite läskigt när de kom också.
Myndighetsrollerna är på när de ute!
Till 110%.

"Vi kommer från Länsstyrelsen och ska göra en kontroll."

Västar, munskydd och protokoll i högsta hugg på bägge två...
OMG!
"Vad har du vidtagit för åtgärder, det ska redovisas och visas upp."

Vi har lapp uppe hur många som får vara i butiken samtidigt beräknat på butikens yta, vi har handsprit, vi har plexiglas vid kassadisken (ej ett krav från dem).
Allt ska redovisas och skickas in och man ska också ha en lapp vid kassan för att kunna visa/styrka vad man vidtagit för åtgärder...

Känns ändå konstigt kan jag säga...man är inte van vid detta.
Att skattemyndigheterna kan dyka upp och kontrollera det vet man ju men i dessa nya tider...
Ja, då ingår Corona kontroll hur du anpassat din butik...

Men jag var inte beredd på att de skulle komma nu direkt så lite det där "polissymptom" effekten blev det kände jag...😐
Puh...😌

MEN, vi hade inte gjort något fel och vi kunde svara på vad de ville och frågade efter.
Så absolut inga anmärkningar.

OM en butik vill ha plexiglas vid kassan är det bara bra men inget krav och det var vi tidiga med att sätta upp och det känns verkligen bra.
(i början var det många som påpekade det faktiskt...det är det ingen som gör längre...nu tror jag alla känner att det är det bästa, och inget märkligt)






Nu måste jag rusa och plocka in varor.

Kram från mig💚

Inga kommentarer: