söndag 24 januari 2021

Drömmer om...


Maten puttrar på spisen i ett långkok och ljusen är tända.
Skymningen börjar falla redan nu klockan fyra, ja som den ofta gör en dag i januari, och det är lugnt och stilla...
Inte ens katterna har orkat bråka...haha...😉

Tulpanerna blommar i pastellfärger här i huset och jag håller som vanligt på och städar och tvättar.
När ska man annars hinna det undrar jag...
Det får väl bli den där städfirman ändå som jag tänker på ibland..,😊(önsketänk/dröm)

Men jag undrar ändå varför det ska provocera folk...att man har städhjälp...Det gör det givetvis inte i vissa områden dock, så klart, det beror ju mycket på var man bor....😊

Men det går inte att förneka att många tycker om de som har städhjälp "jaaaha, har hon det!" med en viss ton (av icke gillande..jag menar det ska vi ju klara av sjäääälva,....
I alla fall vi i arbetarklassen.😉
Och detta har jag hört (med mina egna öron...hihi...flera gånger i olika former😉😂)

Pust och suck.
Åsikter från andra det får man alltid räkna med så länge man lever.
Men strunt samma.
Var och en gör ju som den vill.
Tack och lov.

Och jag har ingen städfirma här men jag "drömmer" ibland om att köpa mig mer tid i form av detta...
Helt normalt ändå skulle jag vilja säga när man jobbar sex-sju dagar i veckan...


Fast just nu drömmer jag också om semmelkladdkaka...😍😂😃Jag får nog skriva in det i min kalender för att det ska bli av tror jag.😊




Kolla dessa fina ljusstakar...
Så läckra och lite roliga.
Ruffa och stabila i järn.

De finns i butik och webshop nu.



Okej, dags att återgå till hushållssysslorna.😃
Hänga tvätt och så...haha...

När det blir min egen tid sen, då ska jag slänga mig i sängen och kolla på The Crown.
Många avsnitt att beta av ju...
Är bara på säsong 2.

På bilden ovan syns de fina ljusstakarna "Förstoringsglas".

Och visst är det väl snyggt att lyfta upp en vas med ett fat, bricka eller några fina böcker under...
Vasen med blommorna får ett ännu mera lyft och touch av ståtlighet och glans.
Som en piedestal fast i mindre format.

Kram M

Inga kommentarer: