tisdag 26 januari 2021

Som en januari kram...

Januari och mjuka färger är som en kram i det januarigrå...


Tisdag och dessa konstiga tider fortsätter.
För min del kände jag ett tag, framför allt i höstas att jag lyssnade för mycket på alla nyheter. Det kändes inte bra.
Det gjorde mig inte mindre orolig.
Bara mer.
Så nu är det väsentligt mindre av just nyheter för mig och det blir en bättre balans.
Jag har så mycket annat att tänka på och corona och allt det för med sig får/kan inte ta övermakten där.
Jag mår inte bättre av att lyssna på elände hela tiden det känner jag starkt och därför blev det en naturlig fas i att nu räcker det.
Jag måste lyssna på annat dagtid än radio som levererar sånt där allt kretsar runt corona och pratas om corona till 99%.
Så, 
jag har bytt kanal till musik.
Skönt skönt!😊
Bättre för själen och sinnet.
Bättre för mig.
💗



En fröjd med ett nytt år är de fina nya sakerna man får plocka upp i butiken.
Jag är svag för mjuka naturfärger, det är behagligt och lugnt och dessa korgar i rotting tillhör just det, den skaran av mjukt, naturligt, 
sånt som smälter in i inredningen...
& krgarna gifter sig med gräset, ser ni det...😊
Det naturliga, enkla...
Alltid fint.


Så fina till badrum, kök, hall, uteplatsen till sommaren att förvara tex oljor, kryddor, servetter, bestick osv.



Igår kom en annan leverans jag väntat på sen i augusti!
Ja ni hörde...
Och allt pga av corona så klart som stängt ner fabriker, och sedan när fabriker kom igång så blev det container kaos och strid om dem i hamnarna,
och en massa annat.
Inget sker ju utan konsekvenser...
Som sagt.
Inget. På alla plan i världen...


Men igår fick jag packa upp den efterlängtade keramiken med sin rosa krackelering som är så vacker.😍


Januari har verkligen varit en månad som har varit märklig.
Full av känslotrådar som runnit ut i dagar av grått...som alltid är januaris signum...
Jag kan inte förklara men det är knappt jag hunnit tänka för jag har jobbat så hårt med saker på flera olika sätt.

Olika saker. En del närmre hjärtat än andra.
Men allt måste göras.
Och allt har sin tid...

Och vintern kräver sitt,
 alltid, 
den överger ingen förrän våren kommer...




Detta porslin/keramik gillade ni och jag med))💗
Roligt när saker tas emot väl.

De fina unika träbrickorna på fot som jag visade i förr förra inlägget sålde slut lättare än jag anade men fler är ombeställda.
Så håll utkik om du är sugen på en sån.😊


Kram Mariette

1 kommentar:

Mia Coman sa...

Draga Mariette,
Azi nu functioneaza traducatorul dar ceea ce vad la tine este incantator! Imi place decorul din baie, culori, texturi naturale.
Este foarte frumos setul de ceramica, adorabil.
Cele mai calde salutari,
Mia