lördag 25 juli 2020

Funderingar.

 
En somrig kistdekoration....
 
 
 
Jag har funderat på det många gånger...
Att jag borde öppna senare på lördagarna så här sommartid när det är semester för många.
 
Varför?
För att folk är verkligen inte tidigt ute...
 
Vi öppnar ju 9,30 året runt men jösses vad folk är seeega nu på lördagarna och det förstår jag...varför ska man hoppa upp när man kan softa och ta det lugnt...
 
 
Sen är det svårt att ändra rutiner eftersom de som är stammisar och lokala trogna besökare lärt sig att vi öppnar halv tio, men helt ärligt sommartid...så känns det så onödigt att hasta iväg och alla ändå kommer seeent...haha...
 
 
Många öppnar ju klockan elva och har öppet till 15...
Kanske jag skulle testa nästa sommar...
Men så blir jag kluven för folk har ju "lärt" sig mina tider...
Men om de ändå inte kommer förrän framåt elva så känns det ju så onödigt...hmmm.....
 
Kan säga att när jag ska stänga då kan det ibland vara fullt med folk så det där med öppettider, det är svårt...
 
 
Ja det var mina lördagsfunderingar.
 
Glad lördag på er.
 
Idag skiner solen!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker spontant så här... eftersom du funderar på inför nästa sommar så har du ju tid att informera dina stammisar och kolla läget med dem och i god tid inför nästa sommar (i så fall) vänligt informera om den nya öppettiden...lappar på vårkanten i affären och fb och insta och vad det nu kan vara... tycker absolut att du kan senarelägga... sug på karamellen nu när du har framförhållning... håller tummarna för att det finns acceptans från dina stammisar...
/ Hälsningar Vendela

Anonym sa...

Hej!
Med tanke på dina tankar om öppettider, så tänker jag så här,

om du annonserar eller sätter upp någon lapp i affären i god tid innan sommaren, så har stammisar o folk i byn haft chans o se de nya tiderna.

hälsar
Ingrid

Tulipa sa...

Ja man får skriva om det i tid inför nästa år om det ska genomföras. Alltid svårt att ändra på rutiner, speciellt om de är kortvariga och folk är vana vid att det är som det alltid varit...
Får väl se vad som händer.
Inte aktuellt i sommar i alla fall.

Kram Mariette