onsdag 15 juli 2020

Bråda dagar och mina tankar.


Det är verkligen fullt upp nu för mig.
På många olika sätt.
Ja mer än någonsin fullt upp kan man väl säga och det är roligt men så klart tar det på krafterna också.
Jag har alltid mycket att stå i, jobbet tar aldrig slut när arbetstiden är slut, så är det att ha eget men Corona satte väl allt på sin spets.
Det blev en lång och annorlunda vår, en intensiv rivstart på sommaren och sedan full rulle konstant efter det...men jag är bara så otroligt glad att det går bra.

Just nu blir bloggen i alla fall verkligen lidande för den hinns inte med.
Den sätts lite på is och instagram får vara mitt sätt att mest kommunicera och nå ut.

Semestertiderna är här för fullt och butiken är öppen som vanligt och vi har mer att göra än någonsin och leveranser avlöser varandra samtidigt som blommor, kunder, paket och nätbutik, trädgården runt butiken, plock och pyssel och vara social, ja detta ska skötas hela tiden, konstant.
Myyycket blir det med andra ord.
En dag under högsäsong kan vara så här; OK, hinner jag äta en banan nu innan nästa kund kommer...
😋😂
(och då är bananen lunchen, ja ni fattar, det är inget att skryta med men man kanske inte säger...nej ni får komma sen jag äter...😜)
Sen säljer vi mycket jordgubbar nu också, då blir det extra mycket trafik.
Och nu, vi har haft det i några veckor, så har vi den godaste gubben av dem alla, nämligen Malwina.
OMG den är som en dröm.😍
Men det är bara fantastiskt att det kommer så mycket folk, den ena avlöser den varandra och alla fina kommentarer jag får om hur mycket de tycker om butiken, det gör mig så glad!

Och det säger jag verkligen att jag blir GLAD när jag får höra det också.
Det finns inget, absolut inget man kan ta för givet och man kan aldrig vara allas favorit.
Det har jag lärt mig under alla mina år med butik.😅



Jag tänkte inte skriva så mycket idag mest ge ett livstecken ifrån mig.
(men nu blev det mycket ändå)😇
Tänkte hoppa in i duschen, min lilla egentid innan John Blund kallar blir Netflix.
Ja, sen värdesätter jag stort att komma ut en runda så ofta jag kan också.
Det är väl typ det jag hinner när jag inte jobbar.

Älskar dessa sommarpromenader med Sommar i P1 i lurarna.
Så många att bli berörd av som pratar om sina liv, glädje och sorger.
Sånt vi alla får med på livets resa i olika former.


Ja...haha...jag försöker ju verkligen ägna en del av min lediga lucka på helgen åt att städa huset.
Jag mår inte bra om här är för skitigt och stökigt...nej, nej, nej...

Jag höll i alla fall på i söndes med just städning när vi fick oväntat besök och den spontana kommentaren från tjejen (i min ålder och också egen företagare) var; "Va, har du inte städerska?! Städar och fixar du allt själv i detta stora hus när du jobbar så mycket?"

Jaaa....😏

Man kanske skulle...
Skaffa hjälp med det.
Tänk vad de där timmarna hade gjort stor skillnad för mig...

Men det känns så konstigt ändå...

Nej men ni vet, jag kan ju städa själv attityden råder..
(jag BORDE sköta det själv...)

Jaja, vi får väl se...

Sommaren är speciell också...då har man ju dessutom en stor trädgård som pockar på uppmärksamhet och kräver sin skötsel.
Livet med hus...😄
Men jag älskar att bo här.💗


Vi har fått flera fina leveranser sista veckan.
Imorgon, eller fredag hoppas jag det kommer varor från en ny leverantör.
Alltid lite extra spännande.


Avslutar med en bild från instagram ikväll.

Plockade sommarens första små "skruttäpplen".
Som jag älskar sånt här att pynta med.



Hoppas ni har det fint så här i mitten av juli.
(ooops har visst en man som fyller år denna veckan, mitten av juli var det ju...och jag som aldrig glömmer att köpa present...det är ju han som mer är den som "glömmer"....😂)

Ok, får fundera på det...
Två dagar kvar ju, men shoppa på nätet då blir ju knepigt att hinna få hem och åka någonstans har jag inte tid med.
Hmmm...ska nog komma på något.


Ja, ni kanske "hör" att skriver mycket nu om hur mycket jag har att göra men så är det och jag orkar typ inget annat heller. All min energi går åt till jobbet och att leverera där och när jag kommer hem på kvällen så fastnar jag i jobbet då också för jag måste leta grejer och fixa beställningar.

Ja, idag fick jag hjälp i butiken och då hann jag få iväg en höstorder och svara på lite krångliga mail gällande beslut som rör företaget.

Den luckan som hjälp en timme eller två i butiken ger, den gör att jag hinner en fasligt massa annat.
Som att fota och lägga ut på instagram tex...😀

Ja helt galet egentligen.

Men hur roligt som helst att så många besökt butiken nu.

Tänk att jag en gång i tiden hade stängt i butiken under de stora semesterveckorna!
Det skulle aldrig hända nu.
Det är då man har öppet, det är då folk vill ut och köra och hitta på utflykter.

Var flera inne idag som sade att de körde efter "A day in Halland" appen och så kommer de till butiker som står med och när de kommer fram så är det stängt...
Då blir man ju lite besviken.
Sen klart man måste stänga om man blir sjuk eller något händer, men många små butiker har ju faktiskt inte öppet som jag har måndag-lördag utan de kanske har torsdag-söndag...

Gäller att kolla upp ordentligt innan man kör på långväga utflykt.


Hoppas ni njuter av sommaren (som just nu tagit solpaus)

Kram och hej.💚

Inga kommentarer: