måndag 6 juli 2020

Dekorationer och något tråkigt.


Måndag och väderläget så här i starten av vår vackra sommarmånad juli är sämsta tänkbara.
Halvstorm och regn som piskar sidledes.
Sommarkänslan blåste bort kan man väl lugnt säga.
Vi har i alla fall kämpat på och haft dörren öppen till butiken som vanligt sommartid.
Men det blir lite kyligt, speciellt när man försöker utföra jobb som kräver att man sitter ner ett bra tag,.
Kylan tränger in genom märg och ben.
Åh jag är lite frusen av mig också, men varmt är det inte.
Himlen har inte bjudit på så många solglimtar idag.
Det är typ kolmörkt ute och vinden piskar träden som i en otäck film...


Något annat väldigt trist var ju att någon körde in i min bil!
Ja ni läste rätt.
Någon backade in i min bil och tryckte in och repade förardörren, plus mer åverkan därtill.
Så jag har ägnat halva dagen åt detta och verkstaden konstaterade att hela förardörren måste bytas ut, passagerardörren har också blivit delvis skadad plus lite mer.
Inte så kul nej!
Man håller sig för skratt om man säger så.
Sen var det ju inga personskador så allt kan alltid vara värre men jag höll fint parkerat, det var massvis av avstånd att parkera bredvid mig och blev helt enkelt bara påkörd.

Eftersom vi som sagt går in i semestertider går ju inte heller saker och ting så snabbt som vanliga tider om året då många stänger ner, helt eller delvis.
Men skönt att jag fick dokumenterat skadorna direkt idag hos verkstaden så de kunde boka in mig.
Nu är jag ju helt oskyldig i denna "krock" så jag ska inte behöva stå för något men tiden och besväret det medför kan man ju aldrig komma ifrån.

Onödigt och tråkigt som sagt.
Men ingen människa skadad bara materiellt.








Kistdekoration med ros Adele, cymbidium orkidè, palmblad, ormhassel och annat grönt. 


Dagens bilder; sorgdekorationer.
Hjärtan, sorgdekoration och kistdekoration.

Kram

Inga kommentarer: