tisdag 7 april 2020

Tisdagsnytt.


Igår kväll när jag kom hem från jobbet var jag så trött.
Jag hann fota lite till nätbutiken och sen hamnade jag i soffan, för det fanns ingen tid kvar ändå, och sedan var det dags för sängen.
Det känns lite som att det är så nu.
En kamp om tiden och att hinna och orka allt man måste och ska.
Corona tider gör att man får kämpa extra.
Sannerligen.

Känner att det inte är det bästa heller att suga i sig för mycket om just Corona varje dag.
Det blir fööör mycket ledsamheter och elände.

Man skulle tidsbegränsa sitt corona intag, men igår var jag bara för trött för att att inte sugas in i allt som rapporterades...

Ja.
Jag önskar mig i alla fall en påsk med fint väder och tankar på lite annat.
Det är vad jag önskar mig.

Det känns som att man inte har krav på mycket just nu mer än frid och fröjd och liiite positiva nyheter...

För hur glad blir man inte av positiva nyheter.
Det är balsam för själen.💗


Den fina nya hängande lyktan...

Väldans vacker tycker jag.
💚
Och det var den jag fotade igår och nu finns den också i nätbutiken.


Idag i butiken ska jag bla fortsätta måla möbler, binda buketter, plantera mm.
Sista dagarna har många möbler lämnat butiken så då gäller det att fylla på med mer.💚



Igår kväll planerade jag också lite vad jag ska laga för mat under påsken.
Jag har alltid en massa recept liggande och i en pärm ordentligt insatta 
(nåja hyffsat ordentligt...😄)
men ofta orkar jag inte kolla i det för det blir för mycket, det ska gå snabbt...😉
Ändå måste man samla på sig recept...😂

Nåväl, skönt att inte ha ett blankt papper på det där med maten för nu går det ju med stormsteg mot påskhelgen.


Kram och god tisdag.
💚💚💚

Inga kommentarer: