fredag 24 april 2020

Vit lavendel, terrakottarosor, vindsnurror och dagens...


 
Hej fredag!
 
Solen skiner och grönskan på träden slår ut i en rasande fart.
 
 
Igår fick vi hem vita lavendel.
Hur fint?!
 
Älskar lavendel.
 
Här har jag satt dem i de vita runda Tine K krukorna och bakom de vackra spegelprismorna på tråd.
 

 
Igår kväll firade vi Olivias födelsedag.
 
Olivia hade lagat maten som var nästan klar när jag kom hem på kvällen...
Hjälp vad det doftar gott när man kommer hem efter jobbet och någon annan har maten på G...
Alltså det är gudomligt skönt.
 
Jag hade bakat en kaka i butiken och så blev det så bra.
Härligt ljuvligt födelsedagsväder blev det ju också.
 
 
Dessa konstiga märkliga tider när vi översvämmas av Corona är det så skönt att solen lyser just nu och gör världen vacker.
Lättare och hoppfull.
 
Igår när jag landade framför TV;n så stängde jag av nyheterna.
Tryckte bort det.
Orkar inte lyssna på allt negativt.
Ville bara se på Wahlgrens värld typ och skratta och låta det vara bekymmerslöst.
Inget blir bättre bara för att man oroar sig.
 
Sen poppar det upp saker som gör en extra berörd, tex folk som skriver hur de gråter och ber för sitt livsverk och sin butik, då stannar man upp och funderar...
 
Ja min butik är ju mitt liv och jag jobbar på för glatta livet som vanligt, och jobbar ännu mer...och ännu mer...
Tacksam för alla fina kunder.
Alla som stöttar en liten butik och handlar lokalt.
Som gör en utflykt till lilla Knäred här på landet.
Tack, tack, tack.
Och tack till alla som handlar i nätbutiken.
Sen kan man aldrig vara vissa surgummor till lags tyvärr men det är ju sen gammalt.
Sånt kommer aldrig att ändra sig.
Man kan aldrig vara alla till lags hur man än vrider och vänder på sig själv.
Tyvärr vet man ju också att mycket av det där bottnar sig i en slags avundsjuka så jag tänker att de har det nog rätt trist med sig själva ändå.
 
Men kärlek till alla som vill hålla en butik i en liten by levande!

 
Vackra vackra rosor...
 
Njutbart, eller hur....
 

 
 
Vindsnurror på gården bakom butiken.
 
Vår mysiga lilla trädgård i butiken i vårskrud...
 

 

 
En annan mysig ljuslykta "Skimmer" ser ni här.
Även den ny i nätbutiken.
 

 
Nu önskar jag dig en riktigt go fredag.
 
Om inte mannen kommer hem för sent från jobbet ikväll blir det pizza på grillen som fredagsmys.
Annars kör vi traditionella modellen i ugnen, barnen och jag))
 
Denna helgen hoppas jag också verkligen hinna ut och springa lite.
Kan ju inte helt tappa flåset alltså...haha...
 
Vårkram!

Inga kommentarer: