fredag 17 april 2020

Just nu tankar och glad fredag till er!


 Fredag och solen skiner och frosten glittrar och världen ser ut som att inget annorlunda hänt.

Men corona som vänder upp och ner på vår värld och påverkar allt finns förstås där.
Vi matas med så mycket elände varje dag och samtidigt jobbar man i sin egen lilla bubbla.

När man hörde häromkvällen att Adam Alsing gått bort av sviterna från Corona så skakades man om.
Riktigt skakades om.😢


Jag vet inte vad jag ska skriva om hela situationen som är nu...
Har inte tid att sitta och filosofera om det hela heller...😊
Om jag hade ont om tid innan är det inget mot vad jag har nu.
Nu får man jobba på en annan nivå. Och jag känner mig allt lite sliten. Vissa dagar mer andra mindre.
Så jäkla mycket jag ska hinna typ ensam nu.
Så jag slarvar/glömmer att jag måste göra mina övningar för ryggen och värken i benen som är så viktig och det straffar sig...
Jag glömmer att äta under dagarna.
Jag måste det och jag måste det...
Jag är så jäkla trött att jag knappt orkar gå mina rundor om kvällarna.
Ja det är inte hållbart. Jag måste hitta ett nytt sätt att få ihop livet.


Ja.💙 Men jag har ett jobb!
Och jag är sååå tacksam för det!
Jag hoppas jag får fortsätta ha detta som mitt jobb.
Tacksam för alla som tänker till och handlar lokalt.
Tacksam för alla som tar vägarna förbi min butik och handlar.

När man hör att den ena stora butiken/kedjan efter den andra stänger ner, sätts under rekonstruktion eller går i konkurs....ja då är jag så otroligt tacksam att jag har min butik kvar.
Att jag kan ha öppet och att folk handlar.

Min butik är mitt liv.

Och jag är också otroligt tacksam att vi finns här på landet.
Det har ännu så länge känts lugnt och tryggt även om vi alla måste hålla oss till restriktioner och rekommendationer.



Lite nytt i butiken.
Denna vackra klassiska blå/vita lockurna.


Och en ny solcellsbelysning i form av en hortensia boll.

Nytt i nätbutiken.




Må så gott fina ni.

Tack för att ni tittar in och njut av er dag och solen som lyser.

KRAM Mariette

Inga kommentarer: