torsdag 2 april 2020

Olika förutsättningar.


 
Tänk våren som man längtat så mycket efter.
Så kom den som en käftsmäll med en pandemi.
 
Vi är många som tycker olika nu.
Om detta.
Om hur samhället borde agera och göra.
 
Vi är många som kämpar med olika förutsättningar.
 
 
Vårdpersonal som kämpar.
Småföretagare som kämpar.
Folk som ska isolera sig som kämpar med ensamheten.
 
Alla tankar om framtiden...
var tar de vägen nu...
 
Ibland kan man tänka positivt.
Ibland är det svårare.
 
Vissa kan sitta hemma och jobba.
Men det kan vi ju långt ifrån alla.
 
Jag har lite svårt att fatta att det är påsk nästa vecka faktiskt,
 fast att jag omger mig med påskliljor, fjädrar, pynt och vackra vårsaker...
Får nog pynta till det lite extra hemma till helgen och glädja mig åt det.
Nu är det verkligen extra viktigt att försöka glädja sig åt det lilla.
Göra fint och göra det med kärlek och omtanke.
Må bra saker är viktiga saker.
 
 
Jag hoppas innerligt att vi får fint väder till påsk så vi alla kan njuta lite extra av livet vilket verkligen behövs nu.


 
Ny lykta i nätbutiken.
 
 
 
Önskar dig en fin dag där ute.


Inga kommentarer: