måndag 6 april 2020

Påskveckan.


 
Vår i nätkorg.
Julrosor, mini påsklilja, pärlhyacint, vitsippa, Veronica, mossa och grönt.
 
 
Hej måndag.
 
Japp, då gick det flera dagar igen.
Anledningen?
Tiden, så klart.
 
Så här i Corona tider får man jobba extra hårt.
Tiden är inte på min sida men jag är frisk och jag är glad jag får jobba!
Nu gäller det bara att hålla sig frisk.
 
Den här lilla korgen med vårblommor gjorde jag igår.
När jag satte in den på bordet satte jag den på en vacker tallrik och så blev det så fint på matbordet.
 
 

 
Lite påskpyntat hemma.
Jag har väl inte så värst mycket av just pynt, men jag tycker det är så fint med påskris, fjädrar, ägg, någon påskhare och så klart blommor i vårens och påskens tecken.
Det finns mycket man kan göra av det man har hemma och bara lägga till något litet.
 
 
Önsketrädet från Svenskt Tenn är fint att pynta efter årstid och nu fick det ägg på sina grenar...
 
 
I helgen har jag också hunnit med lite mera vår/påskpiff som att plantera vårblommor och sätta fjädrar ute.
Småpyssel och fix.
Och att gräva och köra skottkärra, dvs trädgårdsarbete.
Härligt i solen!
Och det är verkligen bästa sättet att inte tänka på eländet som pågår just nu.
För när man är ute, ja då glömmer man tid och rum och bara är.
Och det är så otroligt skönt.
Då känns livet som vanligt, nästan.
 
Skulle egentligen gjort en massa mer också var min tanke men inspirationen och orken tog slut sen.
 

 
Detta snygga ansikte lade jag in i nätbutiken igår.
Fint att bla dekorera med en murgrönsranka som jag gjort här.
 
 
Ljusstakarna är även de nya i butik och webshop.
Höga och lite lagom eleganta med en patina som ger en rustik känsla.
Just här har jag också hängt på ett par ägg.
 
Som sagt, pynta och gläds åt små saker.
Gör det som får dig att må bra.
Extra viktigt nu.
Jag mår bra av att känna att jag har det fint på ett sätt som jag vill ha det.
Att det känns lite nytt.
Att sinnet har något att titta på och inspireras av.
 
Men så älskar jag ju att fixa, inreda och ändra och skapa nya stilleben.
Ordna med blommor och skapa små arrangemang.
 
Man får inspirera sig själv, det ger glädjekickar.
 
 
Vi fick hem gula hyacinter häromdagen så i denna kruka har jag planterat just det, plus en ljuvligt doftande narciss och en rosmarin.
 
Påsk är inte bara påskliljor,
det finns så många andra fina blommor som passar extra bra denna helg.
 
 
På återseende.
Hoppas ni har det bra.
 
Kram

2 kommentarer:

Pillusan.blogg.se sa...

Så fina saker du gör. Påskpynt är ju lite vårpynt på samma gång.
Glada färger, det behöver vi nu.
Arrangemanget till bordet, så himla fint. Kram till dig. Petra

Tulipa sa...

Tack fina du!
Visst blir man ändå glad av vår och påskpynt, fina färger och detaljer ögonen kan njuta av.

Glad påsk till dig!

Kram Mariette