onsdag 4 mars 2020

Vårruska med ägg och fjädrar.


Hej Onsdag!

Just nu håller vi på att packa upp en pall med vårnyheter och de omtyckta "Hålla handen" kaninerna finns nu åter i butiken.
Ni får kika in i nätbutiken för att se vilka jag menar.

Så här när julen är borta och vintern börjar ge vika för spirande vårkänslor så kan man ju ha en vårruska på dörren))

Ja ni vet principen man gör till jul med olika gransorter osv men nu kan man istället göra en variant av tex ormhassel, vide, ägg och fjädrar.

Denna hängde jag faktiskt i den snygga fågelmataren som blivit vårpimpad med en liten tete à tete i mossa istället för med fågelmat .
Det kändes också lite vårroligt.💛💛💛


Fint att göra en sådan här "ruska" och hänga mot ett ameringsnät också.

Som sagt!
En krans behöver inte hänga på dörren den kan hänga i en fågelmatare också))


Och nog märks det att det är fler än jag som är sugna på lite fjädrar, ägg och vårblommor.💚

Något annat som så klart nämns när man pratar med kunder är coronaviruset.

Men helt ärligt, måste de säga varje dag stup i kvarten på radion hur många nya som insjuknat?
Det pratas inte om hur många som dör av influensan varje år men nu ska det typ skapas en slags hysteri...

Det är i alla fall himla härligt när de pratar om annat som händer här i världen också...

Låt oss prata positivt också...


Jag har faktiskt börjat följa ett instagram konto som bara lyfter fram positiva saker i denna värld, för det har vi också mycket.

Det är bara det att det är inte lika intressant för medierna att prata om så det hamnar helt i skymundan.




Sen jag skrev sist så har dessa fina nätkorgar också hamnat i nätbutiken.

Här planterade med Viola Frizzle Sizzle.
Bedårande sötnosar.








Hoppas du fått lite vårinspirations pepp nu av dessa bilder.💚


Ikväll ska jag iväg och träna igen.

Längtar!

Har dock fått väldigt ont i ett knä, så nu hoppas jag bara att det håller för ikväll.

Och,
ett litet TV-tips!

"Gift vid första ögonkastet." SVT2.
Tisdagar klockan 9.

Rekommenderas!

Kram från mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga vårbilder ! Jag har haft vårfägring (lökar) ute sedan ett par veckor... men bär in om kvällarna om det ska bli några minus och så fick vi snö några dagar (Östergötland) med den är borta nu. Så nu öser jag på mera vid min lilla uteplats och det är så uppskattat av folk som passerar..

/ Hälsningar Vendela