måndag 9 mars 2020

DBKD


Hej där.

Så försvann helgen i ett naffs!
Jag hann aldrig skriva något här på bloggen men jag skriver ju också på instagram så ibland får det räcka.

Har också uppdaterat nätbutiken med mera nyheter under helgen så jag har inte varit offline.😉
Jobbet pågår ständigt på något sätt när man har det jobbet jag har...💚

Vi fick ju hem dessa superfina vår/påskdekorationer i fredags från svenska DBKD.
Hur fina som helst och dessa kan man ju typ ha framme året runt...


Swedish Rabbits heter sötnosarna.


Finns i Small och Large.


Hittas i nätbutiken.



Även om det fortfarande är ganska rått och kallt i luften så känner man den där våren nu och det är så gott för själen.💛
Jag tillhör inte de som är ute och gräver land och håller på för glatta livet redan nu i sina trädgårdar men jag har börjat vårstäda i trädgården och det känns så skönt.



Sen efter trädgårdspyssel så är det allt bra skönt att komma in och värma sig.
Ett bad är fint, fast det har jag inte hunnit lyxa till det med på ett par veckor nu faktiskt.

Här ovan i badrummet hamnade först den nya underbara Cloudy krukan med sin fina rosa nyans...

Sen är jag sån som vill ha favoriterna överallt så givetvis flyttades den runt under helgen...haha...
Man vill ju ha det man tycker är fint ööööverallt!

(notera flaskorna på översta bilden, favoriter från Rituals som doftar sååå gott
Tips.
det ena är badskum och det andra en rumsspray man kan ha lite överallt)



Ja ni ser ju...
den hamnar här och den hamnar där.
Just nu står den till och med på ett annat bord än på dessa bilder...haha


Eating Rabbits från DBKD.


Fyll dessa med godis, ha dem som prydnad eller sätt en liten blomma i...
Läckra vårdekorationer även de från DBKD.


Dessa Paper Eggs är handgjorda och en riktig prydnad i vår och påskens kvistar.
Jag tycker "innehållet" nästan ser ut som rosor...


Och,

Easter Birds finns nu också i butiken igen.
I år i svart.
De är bara så söta.

DBKD har verkligen så mycket snygga saker i modern klassisk stil.




Så mycket god mat jag lagat i helgen.😍

Alla nya recept som testades kommer att lagas igen då de blev lite av nya favoriter.

Tyvärr tog jag inte ett enda kort på dessa maträtter så det får jag se till att göra nästa gång de lagas.
Det är svårt att fota mat när det är mörkt...
Och ni vet man vill ju helst äta maten varm...haha...😊

Men nu kommer ju ljuset med full kraft så den där fotograferingen blir ju bara lättare i alla fall.
Roligt när man testar nya recept och de blir uppskattade.

Sen har jag hunnit vara ute i skogen, en tur in till stan blev det också i ett snabbt ärende.

Och veckans roligaste kommentar var absolut när jag blev presenterad för en kvinna under en middag som kom från ett annat land...
Hon kunde inte mitt språk, jag kunde inte hennes och hon kunde inte engelska så dottern fick översätta och när vi hälsade på varandra och hon sade något så skrattade dottern och sade, "Hon säger du ser ut som Barbie."

Ja men det var ju en annorlunda kommentar...haha...😂

Men vem älskade inte Barbie när man var liten...😉

Och med det säger jag hej och glad ny vecka.

Kram Mariette
💛

Inga kommentarer: