söndag 1 mars 2020

Bambuhängare, vårpiff och vårtecken.


Hej på er.

Hoppas ni har och har haft en fin helg!

Det tycker jag att vi haft här.

Visserligen är det ju aldrig så mycket helg när man jobbar helg, men det är ju sen gammalt.

Sen när jag kommer hem så nog fortsätter jag jobba då också.
Jag kan inte låta bli och så är det väl kanske en kombination av måsten då också.

Att ha eget går hand i hand med livet i övrigt.
Man har inte jobbet och sedan resten av tiden separat.
Det hänger ihop väldigt mycket.
Så har det varit i så många år så jag vet knappt något annat.

Men vilken tur att jag jobbar med mitt intresse då))
Kärlek på det.😊


Idag möblerade jag om lite i sovrummet för jag ville ha upp den fina, fina bambuhängaren från Madam Stoltz.

Jag har kollat på den redan förra säsongen faktiskt och nu slog jag till och tog hem den till butiken.

Jag tycker den är superfin och så snygg till alla material och nyanser jag gillar.
Finns i nätbutiken.


Lite mer fjädrar har fått komma upp hemma.
Här blev det årets nya färg...


Som är en väldigt fin mörkare grön...

Vårtecken!

Visst är det ljuvligt!💛

Förutom att mars också så klart är ett vårtecken så har ett naturens vårtecken också anlänt här till Bolagsvillans lilla "strand"...haha...😃

Varje år kommer Kanadagässen hit.

De kommer i par.
Och sen, så klart, så kommer barnen...

Och de simmar omkring här, ruvar och äter och allt vad de nu gör, i veckor.😍

DET, är ett vårtecken som vi haft i många år nu.

I år har vi ett Kanadagäss par och ett Grågäss par.

Hanarna vaktar för fullt på sina honor.
Och när ungarna kommit är det verkligen extra spaning.😅
Det är så fint att se på dem från fönstrena....


På soffbordet har jag denna helg ett litet rede med ägg och blomster.
(är det inte lite tidigt var en kommentar här hemma...hihi..Men herregud nej,nej.
Vårinspiration ska man börja med tidigt tycker jag. Det ger bara sköna känslor!)
 😊


Denna kruka är så rolig och tacksam att variera innehåll i.
Här blev det en "hortensiahatt".😉


De gammelrosa fjädrarna är en favoritfärg också.


Ikväll bjuder mannen på mat här hemma.
Det är lyx för det händer inte så ofta))😊

Fisksoppa med saffran står på menyn.

Älskar fisksoppa!

Nu ska jag kolla lite Netflix och slänga mig bland mina nytvättade lakan.
DET, är en också en söndagsfavorit!
Nytvättade lakan. Inte mycket som slår det.😍

Kram!

Inga kommentarer: