fredag 27 mars 2020

Planteringsfåglar.


 
En solig fredag hurra det får man vara glad för eller hur?!
 
Igår lyssnade jag på Mia Skäringer och Anna Mannheimers podd under kvällspromenaden och de sade något som jag verkligen instämmer i.
 
Man kan ha en bra Corona dag, eller en dålig corona dag.
 
PRECIS SÅ.
Vissa dagar känner jag mig jävligt nedstämd.
Ledsen och hoppet rinner ut...
Då behöver jag någon som peppar mig och säger att det kommer att ordna sig.
Vi kommer att klara det.
Andra dagar har jag hopp och tro och jag känner sån tacksamhet och glädje trots allt.
Vi har varandra.
Vi ska stötta varandra och ur denna tid ska förhoppningsvis världen gå lite klokare.
 
Jag hoppas också
och jag tror att jag tar mig ur denna tiden med mitt företag, men det enda vi vet är att om framtiden vet vi inget.
 
Jag vill dock säga att jag blir så varm i hjärtat när jag känner att folk bryr sig och också vill värna om våra små butiker och företag.
Jag blir så glad i hjärtat att jag vill gråta för det.
 
Jag har haft min butik i 23 år, den är mitt liv, inte bara ett jobb och jag hoppas verkligen inte att ett virus ska ta död på den.
 
 
Som sagt, jag är så otroligt glad för alla er nu som visar att vi ska vara rädda om de samhällen och butiker vi har.
 
 

 
Jag blev väldans glad när jag packade upp dessa igår.
Hade faktiskt glömt att jag beställt dem och nu när de landade i butiken så blev de en överraskning även för mig som köpt hem dem...haha...
 
De finns nu i nätbutiken.
 
 

 
Notera mitt vårhjärta där på stolen.
Virat av björkris, vide, lökar, fjädrar och lite ägg.
 

 
 
Skickar dagens stora kram till er som kikar in.
 
Hopp och kärlek och vårlycka önskar jag på din väg.
 


Inga kommentarer: