tisdag 31 mars 2020

Väggdekoration och att pynta och plantera.

 
Så blev det sommartid och tisdag.
Kalla nätter och soliga dagar.
 
I helgen fortsatte jag att städa och göra i ordning i uterummet efter vintern.
Som jag älskar känslan av att få städat och i ordning.
Rent och fint efter förmåga vad man hinner med
 och så pynta och piffa sen.
Lyckokänslor!
 
Måla och fräscha upp utemöbler, putsa fönster, städa och gnugga och gno...
(inte det bästa med just gnugga och gno när man redan har söndertvättade händer...haha..., men handskar hjälper så klart en del...)
 
Allt kan ju verkligen inte bara vara elände hela tiden så sånt som gör gott för själen och ens intressen är viktigt att ta hand om.
Skulle man bara sitta och titta på nyheterna så hade man deppat ihop och det hjälper ju inte ett dugg!
Nej, jag känner att det får vara lite ransonering på nyhetsintaget nu.
 
Man måste peppa sig med det som är bra och fint också.
För det finns ju.
 
Och tacksamhet och ödmjukhet får en annan mening...
 
Nu när jag städat och gjort i ordning här så är det dags för grillpremiär snart ju))
Något att se fram emot tycker jag.

 
Denna guldfärgade cirkeln hängde jag ett glasägg i  nu inför påsk.
 
Enkelt fint.
 
Finns så klart i butiken.

 
Sen har vi fått hem dessa superläckra väggdekorationer.
 
Ger ett ombonat intryck.
Lite av en "utomlandskänsla" också.
 

 
I körsbärskvistarna har jag satt mullvadsfärgade fjädrar.
 





Dessa korgar är också nya och inlagda i nätbutiken.
 


 
 
Kram!

Inga kommentarer: