torsdag 12 mars 2020

Dagens tankar...


Skickar iväg lite vårhopps inspirerande bilder i dessa Corona kris tider.


Idag är det full storm.
Riktigt läskigt.

När vi stod i blombilen, och det är ändå en stor lastbil, så kändes det nästan som att den skulle välta))
😱
När jag gick ut för att ta ett kort på baksidan av butiken så hörde jag ett stort träd knäckas och falla i backen ner mot ett hus!
Ja det har också typ känts som att taket på butiken skulle lyfta idag.

Den stormen idag toppat med Corona krisen som eskalerar och får sådana följder för samhället...
ja...jag tror vi är många som längtar efter betydligt ljusare och fridfullare tider nu.

Igår var vi iväg på ett så härligt och skööönt jobbigt träninsgpass, det är dessutom väldigt bra för ryggen känner jag som jag ju haft mycket problem med sen i somras. Det är både kondition och styrkeövningar och jag börjar så smått känna mig starkare i ryggen så de där viktbollarna är nog mycket bättre än vad jag trodde.
Det känns ju underbart bra.
Men,
 nu kanske man inte borde åka på sånt längre heller...
Varje dag ger nya insikter just nu känns det som när världen skakas om av Corona virusets framfart.

Hörde på radion idag att alla Sats gym stänger ner.
Så man kanske ska ligga lågt med pass också...😑

Ja...man drar öronen åt sig.
Tänker på vad man gör och vad man kan avstå ifrån.

Det känns som att det eskalerat i allvar väldigt på bara en vecka...

Jag tvättar händerna hela tiden nu när jag är i butiken.
Tänker på att försöka hålla lite mer avstånd...
Sånt som de råder en att göra.
Som alla ska göra!
Och samtidigt får vi ju inte skrämmas upp till hysteri och att det ska bunkras och hamstras och nej, herregud...

Hörde en intervju på radion idag med en man där han och hans fru var smittade av Corona virus efter en skidresa till Italien och de mådde ganska bra.
Det var lite olika hur de mådde olika dagar men överlag mådde de hyffsat bra och han hade nyss varit ute på promenad i skogen och det som han sade som var skönt att höra var att han tyckte det vinklades lite mycket i fel riktning för det är ju verkligen inte total katastrof för ALLA att drabbas av 
covid-19.
Tillhör man inte en riskgrupp och inte är gammal så reder man ju ut det.

De hade grannar som handlade åt dem och ställde maten utanför dörren och det gick ingen nöd på dem.

Så skönt att höra detta tycker jag!
Man behöver höra positivt och hoppfullt också.💗



Nätägg med mossa, tulpaner och ägg.
Finns under kategori "Vårinspiration" i nätbutiken.



Kram från mig

Inga kommentarer: