onsdag 21 augusti 2019

Augusti onsdag.


 Hej mitt i veckan.

Nu när höstnyheterna droppar in så är det mycket att göra.

Jag känner mig som vanligt kluven över hur jag ska hinna med allt jag behöver och vill.

Samtidigt som jag pysslar med att plocka upp nyheter, och beställer och letar fler nyheter, så skyltar och ändrar jag i butiken.
Bit för bit.

Man får verkligen ny energi av att nyheter droppar in!
Tack och lov när man känner att det är mycket att ta tag i efter sommaren.😌

Förutom att det var skolstart i måndes så kom dottern också hem från Madeira på måndagskvällen.
Ja så stora barn man har som reser på egen utlandssemester!
En vecka med kompisar blev det och imorgon börjar gymnasiet igen.


Något tungt som har hänt att i fredes gick vår katt ut för att inte komma hem igen.

Hon har bott hos oss i så många år och hon är inte typen som sticker eller är borta flera dagar.
Så vi har letat...
Letat i vägkanter och överallt.

Och man tittar ut och tänker sig att hon ska komma men det är tyst och tomt.
Ingen som kommer skuttande fram och vill in.

Eftersom vi letat och letat men inte hittat henne så börjar vi nu tro att kanske en räv eller rovfågel tagit henne.
Samtidigt är det svårt att tänka sig det för vi vet ju hur försiktig och uppmärksam hon är.

Men någonting har ju hänt och vi hittar henne ingenstans...

Hoppet börjar rinna ut men med katter vet man heller aldrig riktigt, de kan ju komma igen om man har tur.

Det mycket konstiga är att natten till lördagen så vaknade jag i vargtimmen med en mycket obehaglig känsla av att något otäckt hade hänt...som att någon dött eller varit med om en olycka...

Extremt olustigt...
Men kanske var det då vår lilla Elsa råkade ut för något...

Jag har så klart tänkt på det i efterhand, även om drömmen kändes overklig när jag vaknade på lördagsmorgonen och man trodde allt var som vanligt...



Dessa nya väskor finns nu i nätbutiken.




Finns i curry, brunt och svart.

Så bra med dessa för man stänger dem med dragkedja och så är det tryckknappar på insidan av locket så man kan ju välja vilket man vill stänga med eller båda.
Jag gillar väskor man kan dra igen ordentligt.
(säkethetsgrej😅)




Helt underbart nytt porslin från Olsson & Jensen.




Skördetidens blommor...

Kronärtskockor tycker jag är superläckert...



Ja nu pågår Formex för fullt i Stockholm men jag är inte där och måste säga att jag inte saknar det så mycket heller.
Imorgon är jag bjuden på en instagram träff men jag hinner inte det heller känner jag så då är det bäst att prioritera.


På återseende.
💚💚💚

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh... lilla kissen... håller tummar ännu att hon kommer åter.

/ Hälsningar Vendela

Unknown sa...

Usch lider med dej, hsr själv 🙀 så förstår din känsla 😢 ovissheten är värst. Hoppas innerligt hon kommer💖

Anonym sa...

Känner med dig💔
Men än kan hon dyka upp! Vår katt har gjort likadant helt plötsligt, men dyker upp rätt som det är. Man blir ju så fäst vid de små liven och jag hoppas hon kommer tillrätta💕
Hälsningar Annika