tisdag 6 augusti 2019

En tur på Bjäre...


På vackra Bjäre med sin mäktiga storslagna natur.

Igår var en sån där underbar sommardag.

Efter lunch åkte vi mot Båstad och Torekov och tog dagen som den kom och följde vägen dit den bar.

Jag kan inte få nog av havet...
Det är en sån där evig kärlek.

Och nu när det står augusti i almanackan så bjuds det på så mycket färgprakt...

För när ljungen blommar lila, rönnbären glöder röda, och det i mängder i år, nypon och björnbär mognar och havet är varmt efter sommarens långa dagar...

Det är så vackert.
Det känns i hjärtat, lika mycket varje år...

Kanske är det lite av vemod också eftersom jag aldrig vill att sommaren ska ta slut, 
men,
 det ingår ju liksom i livets klocka också.


I den nya fina tygväskan som jag plockade fram i butiken i lördes hade jag dagens lilla packning.

Handduk och bikini.
😊
Man måste vara redo att bada))
😉

Ja och så hade jag med dessa härliga kimonos som ju också är nya och det var perfekt att fota dem här ju))
😊
Miljön är fotovänlig om man säger så...



Nedanför Hovs Hallar.

Kimonon finns i svart och ockragult.


Finns i nätbutiken.



Det jag gillar mycket med sommarutflykter är att hitta något nytt ställe att bada på.

Det gjorde vi igår också.
En ny liten mysig "pittoresk" badstege fann vi i Torekov där man badade från klippor, och det var väldigt "klippigt" under fötterna på botten också.😊
Högt och lågt.
Men en ny härlig plats.
(inga foton där ifrån denna gång)


Efter promenad, fotograferande, bad och sol på näsan så köpte vi god mat som paj, oliver, korv, lufttorkad skinka, ostar, romsås, majonäs, kex, bröd och räkor (längtat efter de där räkorna😋) och begav oss hemåt och dukade upp.
Tände brasan i uterummet, placerade trädgårdens bukett med solrosor på bordet (så mycket augusti över allt detta för mig...)och njöt.
😊


Idag har varit en vanlig arbetsdag.

Livets kontraster.

Kram från mig

Inga kommentarer: