söndag 11 augusti 2019

Göteborg


Augusti dagarna går...
Jag varvar jobb med ledighet och glömmer kvar kameran i butiken så jag bara fotar med mobilen.
Alltså så skönt och smidigt!
😊
Och lite bra för mig för då kan jag inte jobba hela tiden, (bara med mobilen😅)vilket annars lätt blir fallet när jag är hemma.
Ständiga avbrott för att fota saker och produkter.
Överallt ser ögonen tillfällen för bilder, 
det där är så svårt att stänga av, men ganska viktigt att försöka göra för att huvudet inte hela tiden ska "SE".

En dag denna veckan åkte vi till Göteborg för inspiration och shopping.

Översta bilden är från butiken vi spenderade längst tid i och som jag blev lite (eller mycket!) kär i...

Fantastiska & other stories.

Vilken butik!
Vilken lokal!
Helt i min Olivias smak!

Här shoppade vi kläder och smycken och av deras egna kollektion med hudvård och dofter.
Bilden ovan är från just avdelningen med crèmer, man skulle kunna tvätta av sig där....😊
Hur fint?!

Älskar sånt här!

Butiker med känsla.💚


Vid lunch slog vi oss ner på Da Matteo, det hade jag läst om så dit ville jag bara.


Och så lämpligt nog så låg det precis vid Artilleriet som jag inte ens varit på innan!
Men typ bara drömt om...😉
Så det var ju verkligen på tiden att jag fick komma dit då!


Alla dessa mysiga gränder och passager...


Vi kikade också in på Blomrum
Haga Nygata 29
Mysig blomsterbutik.
😍


På min måste lista stod så klart också Floramor & Krukatös.
De hade jag ju sett så fina bilder ifrån på sociala medier så det var självklart att vi skulle dit också.


Världen mysigaste innergård och bild nedan inifrån butiken...



Så det blev en fin heldag i Göteborg men framåt kvällen ösregnade det så då styrde vi kosan hemåt och startade grillen hemma.

Kvällen efter passade vi på att mysa på Pinchos.

Och sen morgonen efter var det tidig uppstigning för avfärd mot Visingsö.

Lite bilder på det i nästa inlägg tänkte jag.
( men nu har jag ju i alla fall bloggat!😊😌Koprs i taket. Svårt att hinna med detta också just nu som ni märker)

Idag går mina tankar mest till en ny resa...
Och det är inte jag som ska ut på den.
Uppstigning för den, 
mitt i natten...

Kram från mig!
💚

Inga kommentarer: