måndag 26 augusti 2019

Pampasgräs, badrum och smått och gott.


Sensommarvärme!

Hej måndag.

Vilken helg det blev med sommar de luxe igen!

Helt otroligt...
...det trodde man knappast att det skulle kunna vända till detta igen.😊
Sommaren hade man nästan förpassat till bara minnen och garderoben började plockas bort på sommarkläder.
Ja i alla fall hos mig.

Härligt åtminstone att få lite mera värme innan den riktiga hösten tar vid.

Så, igår blev det flera timmar vid havet och bad både där och sedan hemma.

Idag kom de ack så efterlängtade pampasgräsen.
(bild ovan)
Det har regnat så mycket i Holland att de inte blivit färdiga förrän nu, jag har nämligen frågat mina leverantörer efter dem i några veckor...haha...

Dessa vippor torkar sedan på det finaste sätt och man har högt stiligt "gräs" till vas eller urna för månader framöver om man nu gillar den torkade trenden som råder.


Något som också torkar fint ju är hortensia.
I alla fall vissa sorter.


Jag kunde inte låta bli att klippa lite små stänglar på min ena magical hortensia hemma och satte dem sedan i vaser.
Här en i den superfina vasen med virat jutesnöre runt handtaget från Madam Stoltz som jag också lagt in i nätbutiken idag.
Passar dessutom bra till saxen eller hur...😍


Ljushållare järnblomma även den en nyhet.
Antingen väljer man att sätta ljus i den eller att plantera i den.
Färgen är så varmt gyllene i en "antik" mässing nyans...


Jag måste erkänna att jag blir förvirrad när jag inte är lika flitig på bloggen längre och så är jag flitig med instagram och då blir det lite ibland...hmmm..har jag visat det på bloggen, eller vad har jag..?

Jag vet i alla fall att jag inte lagt ut så mycket här på bloggen från nya badrummet som jag gjort på instagram.
Jag har väl en bloggsvacka 
och så plus på detdå  att jag inte vill ägna den dyrbara sommaren åt alltför mycket tid vid datorn, kombinationen av detta gör att det blir färre inlägg.
MEN, jag uppdaterar när det faller sig och jag hinner klämma in det.
😂
Här ser ni i alla fall en hörna från nya badrummet.


Vi har fått upp två fina badrumskrokar från Millers badrumsinredning och dessa är i en serie som heter Stockholm.
Klassisk och stilren.
De blev superfina här.

Detta är bakom dörren och därför valde vi att sätta två krokar där till att hänga badrockar (kläder, ja ni vet...), i detta badrummet får man i alla fall inte slänga kläder på golvet och låta det ligga.
Då blir jag arg.😉😅
Någon (inga namn nämnda) gör ju gärna det...😁
Och det är okej om man gör det i sitt egna badrum, men detta badrum har vi tillsammans och då ska det vara snyggt och prydligt.


I ett neutralt badrum tycker jag det blir så fint med de färgklickar man sätter till. För de "poppar" ju.
Det blir inte en salig blandning av färger och ni vet när något är nytt...då är man ju lite extra rädd om det. Jag vill typ inte sätta in någonting där...haha...
Mer än det absolut nödvändigaste...
😉
Måste faktiskt börja fylla skåpen här också...har inte ens gjort det ännu.

Men, men, ingen brådska tycker jag och det har ju fram tills mitten av förra veckan fortfarande arbetats i det med diverse saker som ska färdigställas.

Annars är det mesta klart nu.
Dock måste jag hitta en gardin eller rullgardin eller något till fönstret.
Vad väljer man till badrummet...hmmm...
Det bästa är ju om man slipper borra i kaklet mer än nödvändigt.
Vi får se...


Bad/morgonrock och tygkasse från Madam Stoltz finns i butiken.
Så snyggt mönster på dem också.😍

Ja det var allt för idag.

En galet varm måndag är det och det känns ju lite konstigt när man sitter inne.
Men när man fryser är det i alla fall bara att gå ut och värma sig på trappan.
😊

Kram och hej.

Inga kommentarer: