onsdag 7 december 2022

Vinter.


Isande bitande kallt blev det denna onsdag när snön också faller lätt som ett vitt pudertäcke över mark och tak...
Katterna kikar ut i dörren och bestämmer sig för att det är för kallt...
Men unge Vincent som ju ändå har massvis av spring och bus i benen han kan inte hålla sig när han kikar ut då han hör en fågel kvittra...😄
Äventyr och jakt tar över känslan av otrevlig kyla.
Medan Smilla står kvar och bara ser på med en uppsyn som mest kan tolkas som "aldrig i livet är han gaaaalen" och sedan går hon och lägger sig på soffan...Ååååh så lugnt och skönt när den där lille kanaljen försvann ut tror jag minsann hon tänker...🐱😂
Inte många lugna stunder när bägge katterna är tillsammans...det ska brottas och jagas...
Ni kan ju gissa vem som mest är på vem...😂😄
Men Smilla har för det mesta ett tålamod av guld när retstickan hela tiden ska provocera och vill leka och jagas och slåss....💗

De där katterna, de är för roliga helt enkelt.
Mysigaste som finns.💗


Pyntade aningens i helgen...

De vita julstjärnorna med frostigt glitter satte jag i fururis i stora rummet.
Så fint det blev. Älskar sånt här.
Och helst ska det vara lite stort så det blir "något utav det".
Jag gillar inte att dutta...
Därför är det bra med tex stora kvistar/ris i stora vaser/urnor så blir det genast maffigt.



De vita julstjärnorna med klämma finns i butik och webshop och i mitt julskyltade fönster i butiken.😍
Vackra...


Vi har fått påfyllning av väskremmar och här då i rosa och orange.


Här har jag matchat den gröna väskan med den orange väskremmen.





Just nu;
Bokför, tar en paus med att blogga lite och tänker att jag ska baka lussebullar...😊

Kram från mig.
💗

Inga kommentarer: