fredag 30 december 2022

Gott Nytt År!


Nyårsaftons klockor ringer snart in det nya året och en blomma jag tycker hör nyåret till är 
Cymbidium.

En festlig exotisk och i mina ögon en riktig nyårsblomma som är elegant och definitivt inte en "varje dag året runt blomma"!
Underbart!


Visst är den vacker...
Så ståtlig...


Klockorna på cymbidium kvistarna blir en fin symbol för nyårsklockorna!



Nedan lite kvällsljusmys hemifrån...


I julklapp i år fick jag bland annat så vackra ljusmanschetter från Svenskt Tenn.
Ovan korall ljusmanschetterna...formgivare Luke Edward Hall.

Jag fick också solros manschetterna, formgivare Sam Wilde för Svenskt Tenn.
Här samsas de med lite annat på ett sidobord i stora rummet...





Ljuslyktan på fot till vänster från min butik.


Nyårsafton har vi öppet 10-13 i butiken.

Gott Nytt År!

2 kommentarer:

organic-lizzi sa...

Nydelig blomst og perfekt nyttårsblomst.
Fortsatt fin kveld og et fantastisk 2023 fra Randi

Tulipa sa...

Gott Nytt År!

Kram Mariette