torsdag 1 december 2022

Välkommen december.


Hej.

Så blev det torsdag efter första advent och det har minst sagt varit mycket sista tiden så därav till mestadels min frånvaro på bloggen.

Sen jag skrev sist här (inklusive "några dagar innan" det sista inlägget) så har jag hunnit ligga sjuk i två omgångar, fixat en julskyltning med allt vad det innebär i förberedelser plus det som ska tillverkas till en blomsterbutik till första advent, och så har så klart huset hemma satt oss på jobbiga prov eftersom mannen i huset inte är hemma, det är ju alltid så, och nej...det är inte min starka sida med vatten, värmepumpar, ström....puh...
Man kollapsar sannerligen av allt ibland.

Ja det har varit väldigt jobbiga dagar faktiskt.

Kan man våga hoppas att det ska rulla på nu...💗


Idag har jag varit med lille Vincent hos veterinären för kastrering, och ID.märkning så nu tultar den stackaren omkring här hemma ikväll med plaststrut på huvudet för att han inte ska slicka på såret och det gör honom lite förtvivlad...
Ska bli så skönt när två-tre dagar har gått och han kan få leva sitt vanliga fria liv.🐱


Vi har fått hem så snygga väskor och väskremmar.

Väskrem köps separat och är verkligen så fint att förnya och variera sin väska med.

Två färger till ska komma hem på remmarna, och de går i mera vår och somriga färger som blir superfint nästa säsong, men de landar snart i butiken.

Fast svart och vitt är ju bara så snyggt också eller hur?!😍

Färgerna som aldrig är fel.






Hoppas jag kan bjuda på lite bilder från min julskyltning imorgon.💓

Kram Mariette

Inga kommentarer: