torsdag 8 december 2022

Ljus i vårt hus...


Stämningsfullt med blommor och ljus.
Med gammalt och nytt i en personlig blandning.

Här på mitt halvmånebord finns bara favoriter.

Stjärnljusstaken är antik från Ystad Metall och den högre ljusstaken bredvid med etsningar i glaset är en nyhet. Den finns i butik och webshop.

När man sätter ihop saker och "arrangerar" så vill man ha olika nivåer på sakerna liksom olika storlekar och gärna olika struktur...som blankt mot matt, högt mot lågt, "stort och litet".

Det är kontrasterna som gör det.

Och självklart blir allt extra vackert med blommor!
Glöm aldrig det!😍

Amen på den.
💖





Mitt vackra antika skåp har fått en stjärna som strålar...
Det blev mjukt fint och ombonat.

Vi kör ett tredje advents erbjudande på alla stjärnor från Watt & Veke
 med start idag torsdag.
50% på stjärnorna från Watt & Veke.
Gäller denna vecka!
Ett riktigt kanonerbjudande!😍💫


Att komma hem om kvällarna och se granen lysa, stjärnorna lysa,- det är så sinnligt vackert och stämningsfullt.
Det får en att känna sig välkommen hem på ett extra fint snällt sätt så här i mörkret.

Förra veckan när jag låg hemma sjuk så hade vi strömavbrott från morgon till eftermiddag en dag...alltså ett hus utan värme och el det blir så oerhört fort ovälkomnande och otrevligt på ett kallt, mörkt sätt som känns i själen...

Ingen var gladare än jag när strömmen gick på och jag kunde krypa ner under täcket igen med ljus i mitt hus och en panna som brummade igång igen i källaren...

Allt det där tar vi ju för givet men i dessa tider är det ändå annorlunda och att spara ström har fått ett helt nytt begrepp och innebörd. Ja det är många tankar och diskussioner "bland folk" om strömförbrukning och elkostnader...konstigt och ovant men en ny verklighet, speciellt kännbart nu när kylan och vintern kommit...

Ibland känns det dock nästan som att media ska piska igång alla situationer ännu mer och trissa upp allt ääännu mer...och göra allt ääännu värre...
Skrämseltaktik...och visst blir man orolig för mycket när man hör om allt...
Så det funkar ju))
Men det är väl medias "melodi" och jobb. 
 Det gäller ju att sätta rubriker som folk klickar på oavsett vad ämnet gäller.

Med det vill jag önska en god vinterdag.

Snöiga hälsningar M

Inga kommentarer: