söndag 18 december 2022

Snöhelg


Grön väska med medföljande grön axelrem.
Supersnygg och praktisk med många fack.




Min fina väska hittas i butik och webshop.





Idag faller snön igen.

Elpriserna faller och här ska minsann tvättas och bakas!😂
Ja det hade jag tänkt ändå,😊 men bara en sån sak som att det är mer normala priser känns ju skönt att höra.
Man har mycket att vara tacksam över det blir man sannerligen påmind om i dessa tider....

En brasa sprakar redan i öppna spisen idag. Jag har eldat hela helgen och kånkat in ved med stelfrusna fingrar och sen njutit av värmen från brasan.
Klantig som jag är lyckades jag så klart bränna mig också, ibland tänker jag liksom inte för att jag har så bråttom...😄

Denna helgen när det varit så kallt så har jag varje kväll när jag gått och lagt mig tagit på mig långkalsonger, sockar, nattlinne och tröja och en extra filt ovanpå täcket.
Galet...😄
Men sen under natten blir det så varmt att jag får kasta av mig alla extra lager😉men det är just när man ska lägga sig som det är så kallt...😱(av någon anledning)

Nåväl. Det går ingen nöd här.
Vi har värme på elementen men när det är minus 20 grader ute så blir det så klart lite kallt...
Innetofflor är guld vinterdagar som dessa...😍

Igår gick jag den mysigaste vinterpromenaden genom skogen efter jobbet.
Så otroligt vintervackert. Jag hann ut genom skogen precis när mörkret föll och möttes av ljusen som speglade sig över dammen, husen som glittrade i fjärran och när jag kom till kraftstationen så gjorde åsynen av vår gran mig varm i hjärtat.
Så vackert...

Tacksamheten är extra stor i juletid detta år...


Igår fixade jag också lite mera julfint utanför dörren hemma.
Alltid härligt att mötas av extra pyntat utanför dörren.

Önskar er en fin fjärde advent.
💚

Inga kommentarer: