söndag 25 december 2022

God Jul!



God Jul och god fortsättning på julen.

Idag har vi landat på Juldagen och lite vitt täcker marken.
Julaftons vädret blev helt perfekt tycker jag med sol, frost och ett tunt vitt gnistrande täcke...

Ljust, vitt och vackert.


Dagarna fram till jul har  varit intensiva.
Minst sagt.

Massor att hinna med, och så blev jag sjuk mitt i allt, igen!, och ett hus som totalt krånglat även i julveckan...
Det har varit kaos för mig...

Det har faktiskt varit mycket och utmanande de senaste 30 dagarna nu då allt startade, veckan innan jag skulle julskylta, och en viktig månad i butiken drar igång.

Mitt immunförsvar har antagligen landat i botten och därför blev det "allt" på en månad.

Sjuk, på sjuk, på sjuk...

Vilken tur att jag har en frisk mamma...annars hade butiken varit stängd mycket i december...

Nu hoppas jag på friskare tider...



Vår fina utegran förra helgen...
(inte den mängden snö idag)


Idag blev det en skön sovmorgon.
Och huset är så där lagom stökigt efter en julafton när det ska firas och vara så där julhärligt som man önskar...


Istapparna är några av nyheterna i julgranen hemma i år.
Dessa är också nya i butikens julsortiment för 2022.
Tidlösa och så fina.
Superfina att också hänga i ormhassel grenar , kransar mm.


Varför ska alltid granen se sned ut när jag försöker fota den...😊
Den är inte det i alla fall...😂



Knäreds ljusstaken och mina Yourstone tomtar (keramik från Halmstad) har minsann kommit fram i år!
Ja Knäreds ljusstaken tar jag fram varje jul för den älskar jag men tomtarna har fått pausa några år....

I år har jag dock tagit fram mera från mina skåp av traditioner, som tex juldukar.

Och jag älskar det!
Det känns så rätt och fint.


I denna Knäreds ljusstake ska det vara små ljus också men de har jag inte blivit färdig med att sätta i...😊Tänder dem absolut inte heller ju)) Känns livsfarligt.
Ibland sätter jag dit dem, detta år har jag glömt ser jag nu när jag tittar på bilderna...




Jul välkommen.😍




Önskar dig en fortsatt fin julhelg!

Här ska jag röja lite, ta en julpromenad, kolla en film... och sedan blir det julmat mot kvällen igen...
Finns ju lite rester sen igår om man säger så...men en ny Janssons frestelse får ta och fixas till.😊


Kram Mariette

2 kommentarer:

Randi sa...

Har også hatt mye sykdom siste måneden så egentlig et under at det ble jul🎄 Skal titte nærmere på bloggen din i morgen. Ser så hyggelig ut♥️🌟♥️

Tulipa sa...

Hoppas du fick en fin jul och God fortsättning.

Kram Mariette