tisdag 17 augusti 2021

Vad hände med sommaren...


Det blev en plötslig vändning...
Sensommaren började bjuda på mer höst än sensommarkänsla och jag kan väl inte påstå att det är min favorit så här tidigt i augusti...

Nej jag önskar mig verkligen fler soliga sköna sensommardagar.
Man vill ju inte behöva flytta in i byxor redan nu....😉😌

Denna vecka är i alla fall åter till det normala och om jag innan försökt kombinera lite semester med jobb så är det slut med det nu.
Och full fokus jobb.
Skola och vardag är här på allvar igen.

Känns ju dock inte som att man varit direkt" borta" från jobbet då man jobbat på ändå till viss del men utflykter med inspiration har hunnits med och det har varit underbart!

Sånt man inte gör annars och omväxling förnöjer sannerligen.
Roligt att komma iväg och se fina ställen och butiker!
Och en massa bad har det blivit också.
Älskar det.


Nyheterna trillar in nu hela tiden i butiken och dessa supermysiga amplar har jag nu lagt in i nätbutiken.
Som ett smycke vid entren med sin dekorativa burform...




Pumpaljusen...
Här i en snygg brun nyans vid namn Toffee.
Lätt att göra blickfång av genom att lägga på ett fat, i en skål och dekorera med säsongens fina runtom.



Förra veckan fick vi påfyllning av bla dessa populära löv so skymtar till höger i bild.
Så snyggt att sticka ner i såväl rabatt som kruka utomhus.


Pumpaljusen...mys....


Till dagens regn fick det också bli en ny regnmätare...😊



Nu ska jag binda buketter och fixa lite mer i antiken.


Annars är dagens status att jag är galet sugen på att testa att baka en plommonpaj jag såg ett så smaskigt recept på igår på nätet i ett nyhetsbrev, (fick såååå goda plommon nämligen!), och när jag kommer hem ska jag också fortsätta kolla på min nya favoritserie The Fall på SVT Play.

Det kan man väl lätt unna sig när det är regn och åter regn.
Go fika och en ruggigt bra serie...😍

Ja, visserligen, om sanningen ska fram, så lär jag inte baka den där pajen idag efter jobbet 😉det får bli till helgen men nu är det verkligen tid för alla slags pajer och listan på vad man vill göra är låång....

Äppelpajer av olika slag, plommonpaj, kantarellpaj, päronpaj...

Njutbart,😍💜

Kram och på återseende.

Inga kommentarer: