tisdag 24 augusti 2021

Att springa och ramla och en vardagsfavorit...


Hej tisdag.

Ännu en vacker augustidag är vad vi bjudits på idag.
Tacksam för det.
Man behöver insupa ljus och sol så länge det bara går innan hösten knackar på dörren och plötsligt står där på tröskeln.

Jag har en ugnspannkaka i ugnen, alltså så gott tycker jag!😀Blev till och med tillsagd för nåt år sen faktiskt att vi hade det för ofta...😂och jag får väl hålla med att det blev lite mycket...😅. Så jag gjorde en rejäl paus på nåt år kanske och har nu återupptagit denna vardagsrätt,
 IBLAND.😉


Igår blev en vilokväll efter jobbet.
Jag sprang och ramlade i söndes (snubblade över en ojämn sten på bron över kraftstationen och ramlade handlöst rakt fram...telefonen flög iväg men jag lyckades ta emot mig hyffsat på händerna när jag slog i och skrapade mest upp en armbåge och ett knä,...men man blir liiite rädd....Jag hade ju dock väldig tur. Telefonen kunde dessutom flugit i vattnet när den lossnade och for bort...och jag kunde lätt brutit en handled där...så tur i oturen hade jag! 💗En stund innan hade jag dessutom hoppat högt över en orm (så rädd för ormar!) som ringlade rakt ut framför mig ur gräset på stigen ... Ja vilken runda det var))😏
Men i alla fall så hade jag lite konstig värk igår i armar och rygg, från fallet så klart, dock så känner jag mig nästan normal idag.💗
Och jag var glad att jag kom hem hel och välbehållen efter den rundan...puh...
Utav alla gånger och alla år jag sprungit så har jag nog ramlat tre gånger...
Och faktiskt...två av de gångerna var på kraftstationerna så även om man är försiktig och kollar var man sätter ner fötterna så är det lätt hänt...
Puh...

Men, ikväll ska jag ut en runda och promenera.
Längtar.


Dessa ljuskoppar jag visar här är omtyckta och nu har jag fått hem dem i fler färger.
De har varit slut hos leverantören men nu finns de alltså igen (inte alla färger i alla storlekar fanns att tillgå) och dessa valde jag ut.
Olivgrön, ljusplommon, rosa, gråbeige, bordeaux och vit.
De är väldigt fina och i tungt vackert glas.








Dessa rostiga löv.
Vi har ju fått påfyllning av dem och här hemma står mina nu bland sommarblommorna.
De är snygga att sticka i både rabatt och kruka.
Mysigt att ha en ljusslinga i sen också framåt vintern tror jag om man vill ha dem ute året runt...😍


Kram M
 

Inga kommentarer: