torsdag 26 augusti 2021

Dags för äppeltavla


Dags för äppeltavla kände jag idag när höstrugget så här redan i augusti omger torsdagen totalt...

Dessa "tavlor" har jag gjort många höstar nu så det har blivit lite tradition.
Första gången jag såg det var det fotografen Annika Christensen som gjort en och det var så fiffig och fin idè så det ville jag också göra.😍

I trälådan har vi slagit in spik som man sedan spetsar äpplena på så de inte faller ut.

Mellan äpplena sticker man sedan tex rönnbär.

Kärleksört är också jättefint.

Tips att göra en dag nu alltså om ni har små fina äpplen att avvara.😊




Vi har återigen fått hem krukorna med kulfötter.


Ännu bara i vitt och i denna storlek.
(Fler färger ska komma senare i höst.)

Visst är de fina?
Här har jag satt en Medinella som vi fick hem härliga stora exemplar av idag.



Krukorna finns i webshopen och dessa vackra skrin med handtag av bambu från House Doctor kommer också in i webshopen under dagen.


Glad torsdag!
💚

Inga kommentarer: