måndag 23 augusti 2021

Klädnytt.


Så härligt att sommaren kom tillbaka med sensommarvärme!
Det blev ju allt för mycket höst för tidigt där ett tag...

Självklart vill man nu ha lite höstnytt även i klädväg och dessa fina blusar och sjalar plockades upp i fredags och finns nu i både butik och webshop.


Höstanemoner och prydnadsgräs...
Så sensommarfint om ni frågar mig.
Jag älskar verkligen dessa rosa höstanemoner som jag provade att plantera år efter år innan de äntligen ville överleva...😏
De är ju egentligen jättetacksamma och brer ut sig i trädgården om de trivs men de ville inte alls trivas hos mig...
Men, skam den som ger sig och nu har jag äntligen höstanemoner som växer och frodas och är återkommande i mina rabatter.
Ja tycker de är så fina just ihop med gräs som får rosa/bruna vippor också...😍
En favoritkombo.





Kompisen kom och gjorde mig sällskap.😍



Denna blus alltså...
Så snygg!
Superhärligt material och snygga detaljer i skärning med lite längre bak, slitsar i sidorna och snyggt skuren under armarna...
Rekommenderas!😍




Härliga sjalar med många nyanser och färger så de är lätta att kombinera till mycket!



Alltså på tal om något helt annat.... igår bakade jag en plommonpaj...
Det var den minst goda kakan jag nånsin bakat...😂
Så nu känner jag mig snuvad på söndags gofikan och måste baka något annat redan i början här av veckan...😋😁
Jag blev faktiskt chockad över hur ett recept som verkade så gott kunde vara så helt annat om man säger så...
Ja, det var nog det största "misslyckandet" i bakväg och val av recept som jag nånsin gjort...😂
Ja, var lugna det receptet kommer inte här.😂😃
(kombon plommon, ingefära, citron, havregryn, osv...det lät ju så gott och spännande...😀Men icke.)
Nästa gång ska jag köra mer på "safe" ingredinser.

En hederlig äppelpaj kanske...


Ha en fin start på veckan!😍

Kram Mariette

Inga kommentarer: