lördag 7 augusti 2021

Ledighet och jobb.


Hej.

Hoppas ni har det bra och att augusti är snäll och mjuk.

Jag kombinerar ledighet med jobb på klassiskt eget företagarsätt men jag är tacksam att jag kan vara ledig nu ändå.
Jobbar gör jag en runda varje morgon och varje kväll.
Ja, är det dåligt väder jobbar jag givetvis mitt på dagen också, men jag styr min tid.

Och jag kan åka upp till butiken och göra det viktigaste som att skicka paket och binda buketter och ställa fram nyheter osv.
Hemma kan jag fotografera, sköta mail och allt annat som också tar mycket tid.
Men sånt som kan skötas från vilken plats som helst.

Så skönt och en sån frihet.

När jag kommer upp till butiken är jag dock svår att få där ifrån för jag ska lägga mig i allt...😂
"Det får inte stå så, det ska vara så, nej men kolla här och så måste jag rätta till där och där..."

Ja jag vill ju alltid att det ska vara så fint och bra som möjligt och det kräver lite extra jobb.


Denna augusti vecka har vi gjort härliga utflykter och vädret har varit över all förvänta mot vad prognosen visade.
Tack, tack, tack för det.😍

Det kändes ju ett tag som att "skulle hela härliga fina varma sommaren vara när jag jobbade och sen kom det där vädret som alltid vill dyka upp en svensk sommar när juli led mot sitt slut och augusti veks upp i kalendern..."
Åh nej...
Jag vill ju också ha sol och värme.
Hav och strand och långa fina dagar.
Det är sån livskvalitet för mig.

Men,
 vi har haft kanondagar nu.
Skönt när något blir bättre än vad som faktiskt utlovats på väderfronten.



En dag besökte vi Varberg.

En efterlängtad heldagsutflykt och när jag kom hem på kvällen så hade vi fått nya varor från två olika leverantörer så snabbt upp till butiken och började fota.😊

Jobbet måste rulla även när man är ledig.


Och nu är det ju en hel del nya leveranser som rullar in och det är så kul!

Nyheter är alltid uppskattat, både av mig och från er som också gillar det jag gör och säljer i butiken.

Dessa linneklänningar i detta inlägg är sommarens storsäljare och nu har vi fått hem dem i en ny vacker jeansblå, 💙💙💙💙💙och påfyllning av gröna.




En famn av gullris och en vacker kvälls augustisol...



Förutom nya kläder har denna vecka också bjudit på leverans av fantastisk marockansk keramik och nya smycken.


Igår hade vi en heldag neråt Skåne och vädret bjöd på sol och milda varma mjuka vindar.
Perfekt utflyktsdag helt enkelt.

Får se om jag blir klar att lägga in lite bilder här i ett annat inlägg från veckans små utflykter...
Jag har i alla fall fått inspiration, och nya intryck.
Semesterkänsla och fria dagar.
Livet.💙

Sommarkram från mig
💙

Inga kommentarer: