tisdag 23 april 2019

Liten rapport från en påskhelg.


Vilken fin påskhelg det blev 2019.
Jag har i princip inte öppnat datorn förutom för att kolla av jobbet men jag tror inte jag varit ensam om det...
Nämligen att försöka njuta av vädret och påsken så mycket som möjligt.

Sen har det varit fullt upp med att gå på kalas, ha kalas, jobba och njuta av sol och trädgård.

Älskar att det är uterumsliv nu.

Men även om jag älskar solen och värmen så längtar jag efter regn till landen.
Det är så torrt där ute nu...

Målat klart odlingslådorna har jag gjort och jordförbättrat.
Nu återstår att så.
Men jag känner inte att det är någon brådska med det...ännu...

Har ju fått städat här också...😊
Så skönt att ha ordning.😉


Solhattstiderna är ju också här!
😊
Hatten ovan är köpt i Spanien och hatten nedan är ny från Madam Stoltz och finns nu i nätbutiken.


På påskdagen hade vi kalas och det är perfekt att kunna duka långbord i uterummet.
På menyn stod självklart grillat med olika tillbehör.


Måste tipsa om glasbringaren med bubblor också den från Madam Stoltz.
Perfekt höjd på denna så den är så smidig att ha i kylskåpet med tex (😊) citronvatten (som vi alltid vill ha stående där så man lätt kan ta när man behöver vätskepåfyllning).

Bra höjd och fin!


Så smidigt att duka med småvaser.
Dessa rosa fick det bli på bordet med små söta pärlhyacinter i.



Sommarkänsla och ledighet.


Den här coola stenljusstaken med ett ansikte finns också i nätbutiken.


Idag skyltar jag om i butiken och städar ut påsken.

Och så fyller ett älskat barn år så det blir extra god middag idag också.


Hoppas ni haft en HÄRLIG påskhelg.

Kram Mariette

Inga kommentarer: