lördag 13 april 2019

Hej lördag!


Att vakna denna lördag och förstå hur kallt det varit under natten...inte roligt när man tänker på blommorna i trädgården.
Alla tulpanblad låg tex helt platt i rabatterna....
Oj, oj, oj...
En kund sade att de haft 9,6 minusgrader här i Knäred under natten och det är riktigt kallt när vi kommit så här långt in i april.

Men det är ju tur att påsken kommer nästa vecka för då ska det i alla fall bli betydligt bättre väder!


Igår körde vi hem 16 säckar med jord och gödsel så nu har jag lite att stå i))😅
Får se om jag hinner denna helg men man måste ha planer annars blir det ju inget uträttat.
Som tur var så fick jag hjälp av min pappa att få hem alla säckar, jag hade inte orkat själv.
Hade redan ont i ryggen om man säger så))😊
Och det var ju inte bättre efter allt det lastandet.


Idag jobbas det på i badrummet hemma.

Jag har fått gjort en massa jobb vid datorn och snart är det dags att stänga butiken för idag.

Detta som ni ser bilder på här är egentligen ljushållare och de är i återvunnet järn men visst är de också fina att plantera en liten blomma i?!
De blir perfekt som en bordsdekoration då också.

Lågt och nätt.

Jag satte svarta violer och lade små vaktelägg på kanten.



Ljushållarna är inlagda i nätbutiken liksom lite fler av de nya smyckena.




Igår kväll försökte vi rita upp var nischer skall byggas in i väggarna i badrummet. Vi ska ha en nisch ovanför badkaret och en i duschen och jag vill ha belysning inne i nischerna för det är så snyggt, och vi ritade upp på väggarna var kranarna ska sitta...osv...
Alltså jag tycker det är så svårt.
Beslutsångesten tar tag i mig...haha...

Men så klart väldigt roligt att det händer något, även om jag tvivlar på att detta badrum kommer hinna bli klart i år))😆
Fast det blir ju en glad överraskning för mig om jag har fel där.

Glad helg på er!
💛
Kram Mariette

Inga kommentarer: