onsdag 16 januari 2019

Ibland måste man plocka fram dem.


Ibland bara måste man plocka fram dem.
Sommarminnena.
För att överleva januari.
Vissa dagar i januari är liksom tunga.
Då får man inte glömma att de ljusa dagarna kommer.
Även om de känns så oändligt långt borta.


Men ge aldrig upp som kloka fina Dagny sade i dokumentären som SVT1 visade igår.

Såg ni den?

"Om jag sätter mig ner nu dör jag"
Så himla bra alltså!
Man blev verkligen glad av att se henne. Alla kloka, roliga kommentarer.

Vilken fantastisk människa och så många som hon berör, 
världen över till och med.

En riktig krutgumma.


Sommar som jag saknar dig...




Allt det ljusa.
Allt det goda.

Alla öppna dörrar.

Alla vajande gräs 
och 
blå himlar.


Eftersom jag längtar så mycket efter våren och ljuset så har jag börjat lägga in lite fjädrar i nätbutiken som vi fick hem nya av i förra veckan.
De blomsterliknande fjäderknippena pryder vinterns och vårens kvistar vackert...
Såna där man kan börja med långt tidigare än vad man förr gjorde med påskfjädrar.
Dessa är liksom något annat.
Vinterns och vårens hälsning är dessa fjädrar som passar lika bra i knotiga grenar från fruktträden som i björkrisen .

Så här hade jag det förra året...
Med glasägg i också.


Just nu har vi 25% rabatt på alla t-shirts.


Avslutar med detta från Pinterest,


Januari pepp och kram!

2 kommentarer:

UlricaA sa...

Håller med dig, vissa bitar av januari är så mörka och trista så man kan må dåligt! så mörkt och tråkigt även om det ljusnar på kvällarna. Vill ha vår nu. Sol och vår och sen en härlig sommar :)

Tulipa sa...

Ja visst är det så...

Vi beställer en fin vår och sommar att se fram emot!

Kraam!