torsdag 10 januari 2019

En vårig känsla av de sista amaryllisarna.


Med fjädrar, videkisar och lite björkris skapar man lätt en vårigare känsla av vinterns sista amaryllisar tycker jag.
För de är ju såna vackra primadonnor.
Så klart vill man njuta av dem även i januari.

Det blir dessutom hur härligt som helst att blanda olika sorter.
Som vinterns svar på sommarens blandning av blommor...
Något annat som förstärker känslan av vår är lerkrukor och ståltrådskorgar.

De är symboler för trädgårds tider, jord och planteringar...

Så mycket som associerar till olika saker och känslor väcks.
En längtan börjar...

Den stora längtan efter våren och ljuset.

Och vi är ju på väg...
Ett steg varje dag.




Något jag tänker mycket på när jag ska ta kort är ljuset.

Idag sken en vacker vintersol och jag ville bara ut och ta några kort i den.
Sagt och gjort.

Men jämför bilderna ovan och nedan.


När jag satt ut mina blommor så ser jag att solen flyttat sig och de hade hamnat i den skarpa solen, inte i den skuggade delen...

Mmmm...inte bra...
Ljuset blir för skarpt.
Visst det kan vara fint också men det är inte det bästa.

Man vill ha ljus (en bristvara nu i januari) men inte full sol på det man ska fota.



Ni ser hur annorlunda färgerna blir i jämförelse, de två sista bilderna mot de översta jag lade ut.

Så om ni inte redan gör det, tänk på ljuset, var ni har det, när tar kort.

Så viktigt!
(och använd inte blixt...jag tar aldrig med blixt!😊)

Nu har vi 25% rabatt kuddfodralen.
Så passa på att fynda något vackert till soffan!


Ett annat tips från rean i nätbutiken är denna t-shirt.
Älskar färgen som är lite dimrosa och så fint med fickan.


Idag började jag ta bort julen ute i antiken, inne i butiken är jag klar.
Alltså det är sååå sååå skönt!
Nu längtar jag tills jag ska ta bort allt här hemma också.
Big time!

En befrielse känns det som och nystart.

Precis vad man vill i januari, 
se framåt!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer: