fredag 4 januari 2019

Dagar blommorna blommar...


Fredag.

Så här efter jul säljer vi alla amaryllisar för halva priset så passa på om ni vill "amaryllis frossa"!
Visst är de vackra...
Jag satte tre stycken i en större Tine K kruka och de har börjat blomma så fint nu.
För även om jag längtar efter våren och ljuset så betyder inte det att jag fortfarande njuter av hyacinter, granen och amaryllisarna.

Man kan ha en fot i både julen och våren just nu.
För ingen av dem är vi ju ändå i precis nu...😉
Julen är på sista slutklämmen i och med Tretton helgen och våren ja den har ju knappast börjat det är mer att man tycker sig ana den i horisonten och känslan ibland när man nu gått in på ett nytt fräscht år och vill vända blad...


Min vita multiamaryllis...
Även dessa är det halva priset på just nu.



Marmorbrickan med kanter är snygg både som bricka till ljus och inredningsdetaljer men också i ett kök med kryddor och oljor på, osv.
Finns i nätbutiken nu.


Härligt med blommor i sovrummet också!
😊



Jag städar ut julen i butiken nu.
Bit för bit.
Steg för steg.
Det tar lite tid men så är det.
Det är mycket som ska bort och jag vägrar stressa med det för att det bara ska vara så.
One step at the time.
😊


Gosiga mössorna finns med på rean i nätbutiken och butiken!
Missa inte att kolla in där.
Jag fyller på med mera rea lite då och då.


Ikväll tänkte jag fortsätta titta på "De dagar som blommorna blommar" hur vacker textrad...
av Jonas Gardell och Simon Kaijser.

Annorlunda och stark TV dramatik.

Kram och fin helg till er.
💜

Inga kommentarer: