torsdag 24 januari 2019

Gröna favoritväxter, vinter och droppar.


Vinter över kraftstationen.
Isen har lagt sig tunn och står man på trappan hör man hur det knakar och låter nästan läskigt om man inte vetat vad det var...
Speciellt på kvällen..
😊
Härligt är det i alla fall när månen lyser upp kvällspromenaderna och solen gör vinterdagarna ljusare och liiite längre.

Det är något speciellt med vinterljuset...
Helt annorlunda mot sommarens när det faller in i rummen...


Tänk så mycket det gör med gröna växter i inredningen?!
Man blir piggare av att omge sig med grönska och blommor.

En fin fiolfikus har flyttat hem här...


Effektfullt när växterna är lite större.


Monstera är en av mina nya gröna favoriter.
Så tacksamma och jag gillar när de blir lite ostyrigt perfekta efterhand som de växer.
Det blir speciellt fint i en kruka på fot så växten kan "hänga" och falla lite...

Har tre monstera här hemma om jag tänker efter...😊
Så de ligger på plats nummer två efter porslinsblommor som är min mesta gröna tacksamma favoritväxt till fönsterbrädorna.



Dessa kransar är också tacksamma,
och perfekta att variera efter säsong!

Och jobbar man med blommor är det säsongerna som gäller!
😉
Viktigt för inspirationen och flowet.
💚


De vackra spegelhängena vi haft i både hjärtan och cirklar ganska länge nu, och köpt om och om igen, de har nu kommit i en ny fin modell
Som droppar.

Spegeldroppar.


Jag har lagt in dem i nätbutiken.


Annars då, 
jo måste säga att det är så skönt att januari lider mot sitt slut...haha...
😊
Jag gillar ju inte denna tiden alltså...
Fick man välja att plocka bort en månad ur kalendern vore det denna.
😉

Trevlig kväll!
Kram!

2 kommentarer:

Karin sa...

Hej! Vad är det för kransstomme i kransen med suckulenterna? Så läcker. Hittar inte webshoppen?

Tulipa sa...

Hej.

Den kransen finns under kategori; ÖVRIGT och sen där underkategori; Kransar.

Trevlig helg!

Kram Mariette