torsdag 29 augusti 2024

Sensommarkärlek.


När augusti går över i september och dagarna fylls med sol och sensommarvärme, då njuter jag.
Min mamma säger fy det är alldeles för varmt...😉
Och jag säger åh sååå skönt...😙

Den mjukaste årstiden är nu med vackert och vilsamt och samtidigt nystart.

En ny säsong kan vara alldeles underbar, men också skrämmande tom...

Jag är glad jag har att fylla den med. Då njuter jag mest.

Och denna vecka har leveranser dundrat in.

Doftljusen doftar av kanel, figurer och skålar har former av ekollon, glaset skimrar i bärnsten, krukorna är milda beiga och bulliga, kläderna blir stickade och längre och säger klassiker, som blusen här, eller höstgarderob släpp in mig...
Lite jul landar också i butiken men det stoppar vi undan!
Nu är det sensommar möter höst och tid att njuta av just det.
Låt gräsen vaja, solrosorna dansa, hortensiorna blomma fluffigt i full prakt och små löv dansa ner...
Låt garderoben plocka in lite höst i sig. Långsamt...Låt faten fyllas med stora färgrika grönsaker och pajformerna laddas med äpplen...

Skördetider är alldeles extra speciella...


Hoppas Du får en fin dag!

Kram M

4 kommentarer:

Anonym sa...

Din mor har helt rätt. Det är för varmt. Tänk lite på naturen också.

Tulipa sa...

Då har du nog missuppfattat det hela...Självklart tänker man på naturen och att vi behöver regn och balans... Men det jag skriver och menar i hennes kommentar är att det handlar om att vissa hellre stannar inne när det är varmt för de uppskattar inte sommarvärmen, de tycker bara det är jobbigt och vissa njuter av sommar och soliga dagar.
Alla är vi olika. Tur är väl det.
Ha en fin dag.

Anonym sa...

Underbara älskade värme å min mamma säger precis detsamma😅 Men vi får hoppas på fler såna goa kvällar🙏

Tulipa sa...

Ja de där sista varma sällsynta kvällarna är magiska...
Trevlig helg till dig!