fredag 5 maj 2023

Status, tankar, nyheter.


Tänkte skicka lite fredagshälsningar!
Så snabbt det blev helg denna veckan...ja det var visst pga att det var en måndag som hette 1 maj.😍

Kollas så snyggt armband som kom idag.
Love it!


Status på hälsan då...

Ja jag håller på och trappar ner på kortisonet som jag "levt på" sen i början av februari.
Det går lite fram och tillbaka.
Det är ingen dans på rosor alla dagar.
Förutom att jag ibland mår dåligt och symtomen som jag haft innan blossar upp igen så har jag sen i förra veckan märkt av huvudvärk som kommer varje dag och denna veckan har jag konstaterat en stor trötthet och yrsel som nästan blir otäck.
Det kommer som ett slag och jag blir som helt lullig och så trött att jag skulle kunna somna vääldigt snabbt...
Tar jag mig bara igenom det så brukar jag återhämta mig.

Igår kände jag exakt samma och tröttheten och yrseln totalt övermannade mig...(lyckades slå sönder ett par krukor också när jag var så där sjukt trött...)och sedan fram emot kvällen så åkte jag och hämtade ut medicin och sedan tränade jag, ett jättejobbigt pass...och då går kroppen på autopilot tror jag. Då bara kör jag. För jag är ju egentligen stark...men medicinerna spökar till det i huvudet.
Det är lite läskigt faktiskt...

Jag googlade på kortison och trötthet vid nedtrappning och det står då att man kan drabbas av aptitlöshet, illamående, kräkningar, trötthet, huvudvärk osv...Så jag känner ingen oro över detta.
Jag förstår varför jag mår som jag gör till och från.

Och jag tar det lugnt.
Gör inget som jag inte känner att jag inte orkar.😊


Som sagt.
En dag i taget...
En eftermiddag i taget...
En förmiddag i taget...
Osv...



Vi har fått in mycket fin belysning nu till butiken.
Häromdagen var det en kund som blev så glad att komma in till oss och hitta många olika solcellsbelysningar för hon hade varit i andra butiker och det hade inte funnits något...

Det blir man så klart glad över att höra!

Glada positiva kunder är superkul!

Här är en nyhet.

En fin solcellsljusslinga med 100 varmvita ljuspunkter och en bra längd på 3 meter så man smidigt kan drapera/lägga den över små träd och buskar...osv...






Lite mera till trädgården...





Dessa stålkulor på band har också kommit hem till butiken igen.
En favorit till trädgården.


Avslutar med några tankar...

Måste allt vara en tävling...
Måste allt vara en jämförelse...
Måste man härma andra... (obs! Inte samma sak som att bli inspirerad av andra för jag vill inspirera mina kunder, följare och läsare!)


Kram M

Trevlig helg!

Inga kommentarer: