måndag 8 maj 2023

Blomsterbutikslivet...


Måndag och det är fullt ös med att plocka upp blommor, snitta, vattna, prismärka, städa, fixa fint.
Det är en evighetskarusell och de dagar när man får hem blommor så blir det ju mycket varuvård, något som man som kund kanske inte tänker så mycket på att det ska skötas i butiken också...😉
Som kund ser man ju inte heller allt som sköts bakom kulisserna.😊
Idag har jag bla snittat 150 långa röda rosor som var extremt taggiga...
(de röda är alltid värst med taggarna, det är märkligt....😅)
Det är dock så härligt med alla blommor som kommer nu.
Njutbart är ordet!

Det har ju som vi alla vet varit kallt om nätterna och ingen speciell värme att tala om på dagarna heller så det har varit segt med sommarblommorna ännu så länge...Ja vissa vill fortfarande köpa pensèer men det börjar så klart sina...

Nu tar sommarblommorna mer och mer plats.
Roligt.


Idag är det så skönt väder och vissa går till och med i shorts här ute på gården idag...😀

Jag har landat vid datorn en stund.
Skönt med en sån "paus".
Jag bokar hämtning på paket med DHL.
Skriver ut fakturor, gör arbetsgivaravgift.
Lägger in i webshopen...

Som denna regnmätare som vi fått hem igen.
Den är så fin



De sista helgerna har vi satt blomstervagnarna utanför butiken när vi inte haft öppet och satt upp lappar med butikens swish nummer och QR kod.
Ni vet, "Grab & Swish".
Så man har möjlighet att handla efter stängning om man skulle bli sugen på det.
Vi upptäckte dock i helgen att det blev lite problem...
Vi har en del danska och tyska kunder och de kan ju inte swisha...
(det är som bekant vi svenskar som har swish).
Så det blev lite förveckling...
För de fattade inte...
Hur ska man kunna veta om man inte har swish liksom...

Ja så nu funderar vi på hur vi ska göra...

Det är ju inte så att det alltid finns någon att få fatt i här som kan förklara om man inte förstår...
Annars är det bra att kunna erbjuda detta när det är säsong för uteblommor.
Så vi får se hur vi gör framöver helt enkelt.





I fredags kom det påfyllning av smycken.
Nåt litet som hittat in i webshopen också är denna superfina hårklämma och örhängena med snäckskal...



Hoppas ni haft en skön helg!

Min lördag var riktigt kass faktiskt.
Jag var inte alls bra...
Mådde väldigt dåligt.
Så jag gjorde absolut ingenting...

Så jag var så glad när jag sen fick en fin söndag!😃

Då blev det trädgårdsarbete bla och till kvällen gjorde vi goda fiskpaket med kokosmjölk och lade på grillen och jag snodde ihop en smaskig rabarberkaka när jag ändå stod i köket.😊  Den ska ni få receptet på tänkte jag i veckan.

Ha en fin start på veckan!

Kram M

Inga kommentarer: