torsdag 25 maj 2023

Det är ingen räkmacka som brer sig själv))


Sommardrömmar och härliga klänningar.
Jag älskar klänningar och kjolar.
Bästa man kan ha på sig!


Idag är det tydligen löningsdag.
Det var det en kund som sade när han skulle betala och det tog lite tid för kort terminalen att jobba igenom köpet.
"Det är kanske för att det är löningsdag, många som handlar."

"Jaså är det löningsdag," sade jag.

"Ja du kanske inte har någon lön.", sade han.😉

"Nej precis, jag jobbar ideellt."😃

Det gör man väl som liten småföretagare.😆
Det är bara en hobby man håller på med.😉

Kan tro det ibland.
Jag får ju syssla med mina intressen.
Men det är sannerligen ingen dans på rosor eller räkmacka som brer sig själv!

Det är goda tider. Det är dåliga tider.
Det är tuff konkurrens från alla håll som för alla.
Man kan aldrig luta sig tillbaka. Aldrig bara känna sig nöjd för det kräver mer.

Det är ett ständigt arbete som är svårt att stänga av.
För när jobbar man och när jobbar man inte..?
Den gränsen finns inte riktigt.
En balans som ibland är svår.
Den är rolig för den är jag och mitt intresse och mitt arbete men då är konsten att inte bränna ut sig kanske inte det lättaste...
Man vill och man vill och man måste och man måste.

Prestera och leverera.
Så är det bara.
Annars är det adjöss och hej.

Eller är det jag som sätter de höga kraven på mig själv....
Ofta är det det.
Det vet jag.

Men visst krävs det mycket för att det ska fungera,
 det är dagens sanning!


Ja nu blev det lite tankar om detta...💗😊



Denna härliga klänning är nyss uppackad och finns nu i butik och webshop.

Jag får ibland frågan, vem tar korten på dig...😉

Och det gör antingen min mamma, eller mina barn.😍




Igår fick vi hem sommarens första leverans av jordgubbar.
Vi hade tänkt börja imorgon fredag men nu blev det lite tidigare och oj vad roligt att så många ville ha jordgubbar redan så där en onsdag!
Idag fick vi ny påfyllning och även imorgon blir det nya gubbar.😍
Mums alltså!

Vi har öppet som vanligt denna veckan och extra öppet på söndag då det är Mors Dag.

Mån-Fre 9,30-17;30

Lördag 9;30-13

Söndag Mors Dag 10-14

Kram M

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland känner man att man undrar…. Tror folk man lever på luft?