tisdag 21 mars 2023

Vårreden...


Tisdag och hopp om vår.
Varför inte göra reden med pensèer om man vill pyssla till det...💛





Visst är det härligt när det knoppas och börjar spira...

Ny hållare i järn med snöre och sax.
Passade bra att fotas i vår rabatten...😍💚

Vårredena gör jag utav björkris kransar som jag formar i handen, fäster på en "korg" av en bit hönsnät jag klippt till och sedan klär med mossa och lite plast inuti.
Sedan färdigt att plantera i.
Eller plantera och plantera...😊Gör man dem så här små och söta är det snabb planterat.😃




De fina kaninerna från Majas Cottage som vi säljer i butiken är jag så glad för och de har givetvis en plats hemma också.


Förra veckan fick vi hem många nya glasklot men det är först denna veckan jag börjat sätta ut en del...
Vädret förra veckan inspirerade mig inte längre än till uppackning...😊och prismärkning, men nu har en del börjat hamna i rabatten och de glänser såååå fint! De är verkligen en favorit här i butiken som är så dekorativa till trädgårdsbilden och livet i en trädgård, oavsett om det är grönskande och blommande sommar eller bara kalt och vintrigt, eller till höstens symfonier eller vårens knoppande...




De röd-orange brinner som en eld om våren...
Som ett Valborgsbål för att fira våren...och när de speglar himlen...ja sååå vackra...💓






Bernice, älvan som plockar blommor...
Så söt att sätta i krukor med blommor, även att sticka ner i rabatt och balkonglåda.




Just nu äter jag en dos med medicin som gör att kroppen känns stabil och "frisk."
Snart måste jag trappa ner och då vet jag inte hur det ska gå igen...Men just nu är jag tacksam att det känns ganska som vanligt.
Igår måndag var det både röntgen och läkarbesök som stod på schemat.
Som tur är så är jag ju inte ensam i butiken så jag har kunnat ha öppet precis som vanligt trots alla mina sjukhus och läkarbesök hit och dit...

Tacksam för det.
Viktigt att påminna sig om allt man har att vara tacksam för.
Det är så lätt att glömma....

Kram Mariette
💗

Inga kommentarer: