söndag 5 mars 2023

Dukat för kalas


Dukat för kalas.

Hej söndag.

Lite bilder från igår då jag dukat för kalas.
De ljuvliga hararna från Majas Cottage ihop med äggskalen i samma serie fick pryda bordet tillsammans med mina trogna favoriter, facett ljuskopparna från Tine K som passar till allt och som passar alltid.💚

Det blev vårfräscht fint.




Bildkavalkad!
Visst är de söta?!

Finns i butik och webshop.





Idag behöver min kropp vila...
Nästa vecka är det mycket som väntar och veckan som snart är slut har också varit intensiv.
Bränder som ska släckas och problemlösning tar tid.
Alla som skrivit på sina sociala medier att de njutit av solen i veckan😎...jag har då inte suttit med någon näsa mot den i alla fall...😚😉
Önskar jag hade dock))
Men fullt ös har det varit att reda ut jobb och projekt, puh...


Eftersom jag verkligen inte kände att jag orkade laga någon mat till kalaset nu så gjorde jag det smidigt för mig och beställde smörgåstårta.
En klassiker egentligen i våran släkt till födelsedagar under åren som gått men då våra egna barn inte gillar smörgåstårta så har jag slutat köpa det till födelsedagar...
Men nu var det vad min ork fixade, och ungdomarna var ändå inte hemma så det blev perfekt med smörgåstårta.
Smidigt och gott!


Lite kex, ost och frukt till.



Och så bakade jag denna smaskiga tårta nedan...

Jag bakade den dagen innan kalaset och lade ihop den med kräm och bär några timmar innan gästerna kom.
(recept får ni i början av nästa vecka på denna) 


Det blir nästan lite amerikansk stil på denna tårta, - en "hög maffig historia."
Passade min smak, jag tyckte den var så god. Och mäktig, vilket ju är bra så räcker den "långt".😋😃


En kladdkaka blev det också men det hade inte behövts...😊😉

Men alltid så svårt att beräkna hur mycket som går åt tycker jag.😙



Kram från mig
💗

 

Inga kommentarer: