lördag 24 september 2022

Septemberskimmer


Hej lördag 
med solsken och septemberskimmer.

Jag fortsätter binda kransar och vara kreativ med både det förgängliga och det beständiga.
Blommor, buketter, möbler, inredning och antikt.
Allt får sig sina små stunder av kärlek och omsorg.
Det flyttas, det putsas, det städas, det piffas, det arrangeras och dekoreras.

Hösten flyttar in och flyttar runt på alla möjliga vis.😍



Min mysiga kofta hittas i butiken och webshopen.
Jag ser lite trött ut tror jag...😊😜
Så kan det vara när man har en kattunge som ska sova på ens huvud...😂😽
Jag försöker blockera med en kudde emellanåt för att han inte ska kunna komma fram till ansiktet...
Sen är det mysigt också att han ska kela, men just när man sover vill man sova...😙😅


Något som vi fått hem till butiken igen är dessa rostiga Santa sticks.
De är sååå fina att sätta i grupper och arrangemang både inne och ute!

Sätt dem i en grupp på trappan, kanske med höstblommor upptill eller bara mossa, granris och kanske en ljusslinga...

Just nu tycker jag också det är så vackert att dekorera med äpplen...


Eller så sätter du dessa sticks i balkonglådan, i en ljusgrupp inne, i en dörrkrans, i en gåbort grupp framåt jul eller i din egna mysiga blomstergrupp att njuta av...😍

Det finns så mycket fint att hitta på med dessa sticks och superbra att man kan ha dem både inne och ute tycker jag.


Väldans söta,
 så helt klart ville jag köpa hem dem även till i år!💚


Den inbjudande hösten...


Här har höstsolen fått sällskap av den nya vackra duken från Olsson & Jensen.

Den passar till hösten, såväl som till julen, som till sommaren...



Vacker...
Och ännu en nyhet att njuta av i hemmet...


Jag säger det igen...
Höstens färger alltså...😍


Avslutar med att visa att de populära ljushusen från Danmark nu även fått sällskap av kyrkan...😍




Hoppas ni har en fin helg.

Kram M
💚

Inga kommentarer: