torsdag 15 september 2022

"En vecka är ingenting"


September tågar på och vi är redan i mitten av månaden.
Som en kund sade igår, "En vecka är ingenting."
Så sant.
Kanske därför det går så fort.😊


Det börjar ju också bli kallt men ännu kan vi ha dörren öppen till butiken när vi har öppet.
Ett litet tag till också hoppas jag.😊

Denna vecka har jag ändrat om i butiken en del och också plockat upp en massa nya varor.

Igår fotade jag dessa vackra alabaster ljuslyktor från Olsson & Jensen som det varit en väldigt lång väntan på att få hem...

Men så vackra...



Varje ljuslykta är unik eftersom det är ett naturmaterial.




De tända ljusens tid är här.

Jag hade en kund häromdagen som kommenterade, efter att hon varit ute i antiken, att trasmattorna vi har där ute de är extra populära nu och efterfrågade.
Där hon kom ifrån, Göteborgs området, var "tanterna som galna med att köpa trasmattor och lägga på golven i sina källare för att isolera mot kyla".


Ingen har ju kunnat undgå elkrisen och debatten och diskussionerna om detta...

Just nu är jag precis som i våras "nyhetsjunkie."
Måste kolla på alla nyhetssändningar på kvällarna...typ...😏
Ja...måste dra ner lite på nyhetsknarkandet för det är så mycket elände och problem de rapporterar om men det är intressant och viktigt också...
Men jag känner ändå att nu har jag börjat titta alldeles för mycket på nyheter igen.
Måste dra ner.😂


Tulipa var ju förresten med på Aktuellt i tisdags kväll klockan nio.
😄
På måndags förmiddagen stod ett team från SVT utanför Coop, mitt emot min butik och frågade folk efter valet vad de tyckte.
De kom även in och frågade mig men jag vill inte ha politiska åsikter i TV faktiskt 😊 så jag ville inte svara på det.

Och vad var frågan; "Varför tror du Centerpartiet tappat så mycket här på landsbygden?"

Inget för mig att kommentera))😊
Men i alla fall, de filmade sedan när de kom gående mot butiken, och intervjuade ett par kunder på trappan här som de lyckades "fånga" så det var ju roligt att lite av butiken fick vara med.😂

(kan säga att jag personligen vill verkligen inte vara med på sånt...😉😊)





På återseende.
💜

Inga kommentarer: