lördag 17 september 2022

Dekorera och njuta.


Hej helgen.

Vilket höstväder vi bjudits på denna lördag!

När september är som vackrast då är det sannerligen så här som det varit idag...

Soligt,
 krispig klar sval luft,
 daggtyngd mättad morgon, 
äpplen som faller mjukt av tyngden, 
solrosor som bugar, 
prydnadsgräs i trädgården som ståtligt tittar mot himlen med sina vippor i rött, 
benveden som spruckit ut till sin vackraste hösthälsning,
 rosa tidlösa som blommar på naken stjälk, 
och lammöronen som skimrar i silver...
Falnande sommarblommor möter höstens skönhet överallt...

Tidig höst 
en solig dag 
är verkligen magi på alla sätt och talar till mina sinnen...


Vincent, jag och den snygga sjalen från butiken.😍


Nej vi är inte sura...😂



Idag har vi haft en superhärlig dag i butiken.
Tacksam!

Kläder, inredning, kransar, blommor och antikt har sprungit iväg.😍
Nu är många sugna på att mysa till det OCH piffa till det hemma.
💚


Stålringar är fint att dekorera med liksom äpplen, kastanjer och mossa,
Naturen bjuder in till inspiration.




Idag tänkte jag att det blir säsongens (årets) sista grillande.
Vi tänder en brasa och myser.

En i familjen har idag åkt till Tjolöholms skördefest...önskar jag varit med.
Precis sånt som jag gillar!

Fortsatt go helg!
💜

Inga kommentarer: