fredag 16 september 2022

Höstmixat


Dags att höstpynta entrèn...😍




På tal om att tiden går fort så gäller det ju som bekant att försöka ta vara på den.
Inte alltid det lättaste, det är vi nog många som tycker, men ett bra sätt att göra det på är i alla fall att njuta av det som årstiden bjuder.
Kanske vad veckan bjuder...
Just nu börjar äpplena falla ner från träden och renfanan lyser så gul på mina kvällspromenader så det fick bli ett arrangemang i en kruka.
September fint och enkelt.

Tänk vad våra årstider ger oss.
Känslor i massor.
Kanske inte alltid till det positiva när det viner runt knuten och kylan känns i märgen och mörkret är bara mörkt...
Men nog ger det dimensioner, känslor, perspektiv, längtan och uppskattning som man inte haft om det alltid varit sommar...
Nej, det vore inget för mig. 
Jag älskar årstider (även om jag inte bara för det älskar allt med dem..😱😂😊).


Igår blev det faktiskt höstens första soppkok.
Det kändes passande när dagen var småruggig och tidvis med regn som vällde ner på snedden från himlen i ett rasande september regn.


Bästa underlaget att göra dekorationer i är helt klart gjutjärnskrukor/urnor.
De blåser inte iväg när det stormar eller hösten friskar i.😍


Fint hjärta med ängel att sätta på en grav...antingen i en kruka eller direkt i marken innan det fryser.


Fler nyheter på klädfronten.


Snygg till både byxor och strumpbyxor.






Idag kikar jag på ljusslingor och utebelysningar. Stjärnor och adventsljusstakar...
Måste komplettera lite till mina tidigare ordrar.

Det är så inspirerande med allt pyssel, mys och dekorationsaktigt man kan göra nu.
För visst vill man "boa in sig" när det är höst och göra extra härligt och inbjudande hemma.

Önskar dig en skön hösthelg.

💚🍂🍁🌻

Inga kommentarer: