lördag 29 januari 2022

Det som lockar nu...


Visst dras man till det som lockar och viskar om vår...
Det lätta, ljusa, skira, blommiga...

Här är två av vårens nya fina sjalar som jag kände vi behövde fota även på! (Hann bara ta bild på dem upphängda/lagda i en knut sist). Ibland är det lättare att se hur fina de är när det blir en helhet och liksom "upphängt" och ihop med plagg.
Som här med en kappa.

Denna beige i 60% bomull och 40% viscose är så lättmatchad till mycket och underbart skön kvalitet.



En annan jag gillar mycket är denna med mintigt läckert mönster!



På tal om längtan till vårkänslan och allt ljust och vackert som väntar...
Tänk vad en blommig somrig kökshandduk kan ge en känsla av att förflyttas till ett sommarkök...


Denna småblommiga söta nyhet kommer från en sprillans ny leverantör till butiken som jag är så glad att vi fått bli återförsäljare till!
Allt blev godkänt med dem i förra veckan och första leveransen kom häromdagen.
Jag har som vanligt valt ut det jag tycker är allra finast och som passar min butik och jag hoppas ni ska gilla det...

Den nya leverantören är danska Ib Laursen och jag kikade alltid i deras stora fina monter när jag var på Formex förr om åren men det blev aldrig någon "deal"...
Vet inte varför...men sugen på deras fina saker var jag alltid!

Och nu blev tiden mogen för det.😍
Först ut visar jag er denna sommarsköna kökstextil...

Åh vad jag vill pyssla i köket när jag har denna framför mig...😃
Och längtan efter sommaren bara väcks ännu mer...
Till tider av blomsterplock, långa ljusa kvällar och skördenjut.


Pärlhyacinter i vitt och rosa videkisar får pryda köket denna helgen...
Alltså jag är så svag för rosa...



Idag är det starka vindar och de varnar för storm.
Obehagligt!
Man kan bara hoppas att det blir mindre illa än vad de säger...

Så idag håller vi i hatten.

Kram och trevlig helg.
💜

Inga kommentarer: